torsdag 10 september 2020

Som en liten sagoby...

 Lite höstinspiration från Knäred denna torsdag när solen skiner.

Igår var det spöregn hela dagen och inte lätt att fota ute om man säger så därför kändes det extra härligt idag när man kunde gå ut och ta fina höstbilder, så som det helst alltid ska vara.💚😊


Vi har fått hem galet söta krukor i form av hus.

Dessa är ju bara så fina att ge bort i present också till någon som skaffat nytt boende eller flyttat...

Lite symboliskt.💚

Men även väldans fina att sätta samman på fönsterbrädan som en liten by...

Och urfina att göra någon rolig dekoration i...

Tänk med kottar, nypon, en snittblomma eller två, lite roligt grönt och kanske någon torkad frökapsel...

Finns ju hur mycket som helst!

Fram med fantasin och skaparglädjen.💗

För sånt är feelgood och det behöver man väl alltid och extra mycket nu i dessa konstiga tider som fortsätter...


Krukorna finns i nätbutiken.

 Jag har redan fått frågan om det blir några pysseltillfällen inför jul och jag har inte bestämt mig ännu.
Jag tänker att det blir svårt med tanke på corona.
Skulle det bli pyssel inför advent så blir det ju i alla fall med ett litet antal så man kan sprida ut sig och hålla avstånd, men som sagt,- jag vet inte ännu hur jag kommer att göra.
Kanske blir ett sånt år när det ä säkrast att hoppa över.
Har ni kommit igång och gjort något höstpyssel, höstfint hemma..?!
Dessa fågelmatare tog jag fram i butiken i förrgår, lätt och smidigt att sticka ett äpple eller talgboll på.

Järnringen jag hängt den ifrån har hängt med länge och den använder jag säsong efter säsong till att dekorera och klä på olika sätt.
Perfekt med stommar man plockar fram efter säsong.
Nu fick den i alla fall mossa, nypon och kottar på sig.

Visst blev det höst välkomnande?💚

Kram och ha en fin dag.💚

Inga kommentarer: