onsdag 23 september 2020

Mosshorn, ljusslingor med löv och annat...

       Populära vaser/ljuslyktor som finns i butiken igen.

Stilrena, snygga, enkla.

Perfekt att man bara lyfter av ljusställningen när man vill använda den som vas.


Hej varma fina onsdag.


Jag håller för fullt på med mina blommor idag och sista dagarna har vi också haft extra mycket paket att skicka så det har verkligen varit fullt upp.


Sen kan man konstatera att man ska inte skriva "åh nu är man något bättre", för då blir det sämre igen...

Och då syftar jag på värk och skit. Nej det verkar som att man skrockfullt ska hålla tyst och inte säga det är bättre, hurra... för då blir det skit igen...

Jaja, vi får väl se, ska jag behöva gå till doktorn igen och ta tag i ny träning, nya övningar och hoppas på bättring... Ska det hålla på så här så måste något ske. Det är ett som är säkert i alla fall.

Just nu är det inte bra.

   

På tal om bara något helt annat...

Häromdagen fick vi typ den dummaste kommentaren någonsin tror jag här i butiken.

Får jag provslicka en klubba...Ähhh, på riktigt?! Från en vuxen karl...

Nej.

I helgen pysslade jag lite.
Det blev en dekoration med hönsnät, mossa och nypon.
Fint att sticka ner i rabatten, eller i en högre stabil kruka.
Vad kallar man det...haha...
Mosshorn..?
Ja jag vet inte. Lite dekorativt och annorlunda i alla fall.
Hade varit snyggt med ett par tillsammans, men där tog mitt hönsnät slut så det gick inte...haha...
 
                                 
Idag har jag lagt in en ny ljusslinga i webshopen som anlände igår.
En fin silvrig batteriljusslinga med små löv.
Dekorativt att lägga över en bukett, runt en ljuslykta, vid en bordsdukning osv.


Nedan;
Ljussslinga på väggen, en storsäljare som vi fick susa och hämta fler av igår morse hos leverantören, annars var leveransen långt fram i november!!;  och nedanför batterislingan med löv.
Mysigt mysigt!

Jag plockar verkligen in mycket blommor från trädgården nu och ser till att byta ut mina buketter men här fick jag inspiration till att bara ta in lite torkat halvviset från min väg till postlådan...haha..
Höstförfallet är också fint.
Mycket fint.
Kärlek till hösten är viktigt att ha.
Det blir lite lättare att omfamna mörkret då.

Okej, dags att fortsätta med mina blommor här.

Ikväll ska jag börja läsa i min nya bok, "Överlevarna" av Alex Schulman, 
det ser jag framemot.

Och,
 i butiken har folk redan börjat köpa julklappar, det är superkul!
Vi har julpappret redo.


Tänk, snart är lönnlöven vackert färgade och man kan göra sådana här...
Jag sneglar på löven...😍



Soliga hösthälsningar från mig.

Inga kommentarer: