torsdag 17 september 2020

Hälsningar från höstpysslaren.

                          

Hösten välkomnar.
💚
Och jag funderar på hur många titlar på blogginlägg med ordet höst som det kommer att bli nu framöver😂,- eftersom jag älskar det ordet och vad det står för och vad det leder till...




                           

                        

Hej!

En solig fin torsdag är här idag men lite lurad blir man allt för det är inte så varmt som det ser ut.
Att hösten är här det är ett som är säkert och det är bara att tacka för alla soliga gyllene dagar vi får.💚
Kvällspromenaderna har verkligen varit höstdrömmigt fina denna veckan.😍

Höstens blommor har ju varit här ett tag men nu börjar även advents blommor komma och flirta med sensommar/höstblomstren på allvar.

Idag köpte vi bla hem julrosor.

Och något jag alltid köper så fort de kommer är echeveria.
Dessa knubbiga små som jag satt tre stycken i krukan här.
De är bara så perfekta och fina i alla slags grupper och arrangemang från nu och fram till jul.

Calluna Quinttos är en calluna med flera färger i en planta och den är så läcker tycker jag.
Den fick vara med i planteringen ovan.
Hängde ett par kottar från bågarna också.
Naturpynt är alltid trevligt.

Även superfint att täcka jorden med kottar.


Det fortsätter att bli knas när jag ska skriva här och ena gången kan jag göra på ett sätt men det funkar inte nästa gång...
Då hamnar inte texterna rätt, bilderna hoppar runt och det länkas från bilder och det ena med det andra.
Tröttsamt då jag inte känner att jag har tid att kladda med det så det blir istället att bilder jag laddat upp för att ha med på bloggen försvinner för att det strular och då får det vara...
De kommer inte med helt enkelt.
Tråkigt men så är läget just nu.

Fattar inte riktigt vad problemet är.
Det känns inte logiskt (men jag antar att det är så på nån vänster...)
                            
                                                                                
                                  

Hyacinterna kom ju som sagt för första gången i höst denna veckan...
Och ååååhhhh...hur fint är det inte att sätta dem i utegrupper?
Superduperfint tycker jag.
Här dekorerade jag med kuddmossa och nypon.
Skålen med kulfötter finns även som kruka och har varit populär i nätbutiken sen jag lade in dem.

(Överhuvudtaget kan man säga att krukor av olika slag varit storsäljaren den sista veckan...)😊

Hur härligt med mossa, äpplen och nypon...
Som när hösten välkomnar vintern på ett färgstarkt vackert sätt...

Det är mycket på gång just nu och jag kämpar på för att hinna med allt.
Det händer saker både privat och i butiken.
Livet står sällan stilla men ibland är det lite för mycket spänning för en trygghetsnarkoman som mig.😇

Hoppas ni har det bra där ute.

Höstkram från mig
💗

Inga kommentarer: