söndag 13 september 2020

Mossringar som bågar och höstkrans.


När sommaren fortfarande känns i kroppen men hösten kommer indansande och bägge möts...
Visst är det fint...




 
Sensommar och höst är en så inspirerande årstid...
Jag tycker man ser sååå många möjligheter till att vara kreativ nu.
 
Idag har Smilla och jag en trädgårdsdag men jag pausade för att göra en krans....
Det går ju inte att bara gå förbi allt fint material som lockar till en krans.😍


Igår lade jag ut detta "tips" på instagram, 
med mossringar.



Att göra mossringar på stålringar och sedan sticka ner i krukor.
Det verkade uppskattas.😉
 
Och visst är det fint?!

Stålringar finns i välsorterade blomsterbutiker.

Använd en storlek eller kombinera med två olika storlekar tillsammans.

Gör en, gör många...
Snyggt att också lägga runt kanten på en kruka.





Stålringarna förankrar du sedan i krukorna genom att göra som långa hårnålar av tjock tråd som sticks ner runt mossringen i jorden.
Två-tre till varje skulle jag rekommendera.
Tråden jag pratar om säljs i blomsterbutiker och är kraftig tråd på bit.
Finns olika tjocklekar och längder och brukar finnas i en blosmterbutiks rum där man gör binderier och buketter, alltså i verkstan, så man får fråga efter det.
😊

Nu ska jag baka en äppelpaj och sen fortsätta i trädgården.
Ha det fint!
💚

Inga kommentarer: