måndag 21 september 2020

Helgens storsäljare och mera höstinspo.


                            

Helgens storsäljare i nätbutiken...
Måndag, måndag, måndag...
Ibland blir man ju snurrig så fort dagarna går...
I helgen fotade jag dessa ljusslingor igen hemma hos oss och de sålde slut direkt.

Som tur är, så får jag påfyllning imorgon bitti igen 😍 och därför kan man redan nu beställa av dem då jag fyllt på lagret i webshopen. Både silver och koppar kommer åter till butiken.
Så glad för det då jag verkligen älskar dessa! Supermysiga!

Med tanke på att det går fort...Jag njuter som sagt redan av hyacinter och mycket mossiga arrangemang. Känns baaara mysigt. Hösten ska verkligen mysas in så mycket det bara går. Mörkret kommer ju oundvikligen och det vill man definitivt göra det bästa av. Vi är ju också många där ute som älskar det här med pyssel och jag ser en tydlig trend av att när jag lägger ut pyssel, inspiration och det som känns inspirerande fint och säsongsbetonat så gillas det extra mycket. Och det ser jag framför allt på instagram. Men, det är så roligt att ni ändå hänger kvar här och läser en hel del och att ni säger det när ni kommer på besök till butiken.😉 

De sista två veckorna har varit bra träningsveckor.
Jag har fortfarande värk men det har helt plötsligt blivit bättre (tillfälligt...jag vet inte...men jösses så skönt i alla fall). 
Min statistik för att springa har i över ett år varit en gång i veckan, man får ju kämpa på för att inte helt tappa flåsen och hamna på ruta ett och tycka löpning bara är trist och jobbigt, men nu har jag helt plötsligt sprungit tre gånger per vecka och det känns helt fantastiskt för mig nu med tanke på att det kunde jag absolut inte göra förut då fick jag jätteont.
Och nu påverkar det inte rygg eller värk i "problem benet" alls.
Alltså...det är helt underbart!
Tyvärr slarvar jag ju med ryggövningarna, sååå sååå tråkigt, jag får försöka skärpa mig nu när jag ligger på plus.
Värken i nacken kommer och går men har också lugnat ner sig lite och det är också så skönt.
Att ha värk gör en trött och det är ju deppigt. Man behöver en stark frisk kropp för att orka med och mitt jobb är rörligt och tyngre än vad man kanske tror.
Det är inte så att man bara går och flyttar prydnadssaker om nu någon trodde det...😊
Jag tänker på de som står och gör sorgbinderier dagarna i ända...det hade min rygg aldrig fixat. Jag behöver lite variation och inte bara stå vid en arbetsbänk och göra samma rörelser mer eller mindre hela dagen.

Tur jag har lite av varje.

Älskar denna hörnan. Det blev så bra! Så ni lär nog få se den några gånger framöver...😂
Denna veckan kommer det fler leveranser till butiken och det är även väldigt viktiga saker på gång.
Puh..sånt känns alltid lite jobbigt...man vill det ska vara avklarat liksom...



Jag får många frågar om kurser inför jul och jag har inte bestämt mig...
Men jag tror att det lutar åt att jag hoppar över detta året och det beror som jag skrivit innan på situationen med corona för även om jag minskar ner på grupperna som ska komma per kväll så kommer man nära varandra.

 
                                

Krukorna med kulfötter, fina fina som skålar och till snygga små grupper.
Dessa är så bra att sätta på bordet för de är relativt låga.
Perfekt om man vill kunna se över det som står på bordet.😃
Och det brukar man ju vilja))😊
Ha det gott där ute och jag önskar er en fin start på veckan.
💚

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hyacinter..... Älskar... !!! Blir väldigt inspirerad här !!
/ Hälsningar Vendela

Tulipa sa...

Vad härligt att höra! Visst är det underbart med hyacinter!

Ha en fin dag!

Kram Mariette