måndag 14 september 2020

Höst säsongens första hyacinter...

En riktigt somrig måndag är vad vi har idag!
Jösses så härligt.

Ny vecka som sagt och jag har en del projekt att ta tag i denna veckan.
Både hemma och i butiken.
Gillar att vara lite överallt))😊
Men jag brukar säga tusen gånger "nej nu måste jag köra" för att hinna det jag ska hinna med jobbet hemifrån, men det är svårt att ge sig av...det tar liksom aldrig slut allt man håller på med...😄
Bra, dåligt...
Tror ändå det är bra.😉

Idag fick vi säsongens första hyacinter.
Alltså...wow...hur fint och härligt!
Plantera dem i en utegrupp ihop med andra höstblomster och njut...
Hyacinter är definitivt inte bara advent och jul.
Det är ju dessutom egentligen en vårblomma.

Det fanns orange hyacinter också...nu köpte vi vita men kanske ska ta hem orange också...😍
 
Gaulteria.
En höstväxt som nu kommer i butikerna.
Vacker med sina röda små bär.
Till jul är de även fina i julgrupper.
Men de håller bäst ute så satsa på att köpa det till din höstplantering nu kanske...😍

Ljus i form av pumpor.

Dessa blev jag lite, eller mycket, förtjust i när jag såg...riktigt mysiga och finns i butiken i två fina milda mjuka höstnyanser.


Old Rose och Sand.

Lägg på en bricka/fat och dekorera runtom med tex nypon, kottar, fröställningar osv...

Fram med fantasin och skapa en dekorativ höstbricka med pumpaljus att ha på bordet.

Höstvackert enkelt.🍂🍁🍃

Ha en fin start på veckan.
💚

Inga kommentarer: