fredag 18 september 2020

Var det ens på riktigt...


                               

God fredags eftermiddag på er!

Här har ni en av höstens nya fina blusar.
Perfekt färg som passar till mycket.
Både svarta byxor, blå jeans och som här mina stentvättade svarta...

Vi har det så extra mysigt nere på gården nu sen jag fixat och pyntat här...

Hela höstkänslan handlar väl om det...
Att boa in sig, göra mysigt, varmt, trevligt, färgsprakande, eller om man vill hålla sig sobert enkelt i sina färgval...
Men att det känns mjukt och mysigt när höstkylan kommer.

Som en välkommen höst grej.

                                

Det kändes ändå nästan lite vemodigt idag för det kändes så tydligt att sommaren tagit farväl...
Och då,
då känns det som att sommaren som nyss var, 
var den ens på riktigt...
Så nära men så avlägsen helt plötsligt.

Även om man älskar hösten så måste man få sörja sommaren lite.
Känna saknaden en stund och sedan är man redo.
För vad finns det för val...
Nej, då är det detta som gäller med innetid, tända ljus, mörka kvällar, tjocka kläder, varma skor och stora jackor.
Trädgården får vila och sova och inne finns det tid för böcker och filmer...
I köket bakas det och grytorna som inte finns hemma hos oss vår och sommar puttrar åter på spisen igen...

Visst har det sin charm och sitt vackra...
Varje årstid.
Ljusslingor fyller vårt hus också när mörkare tider kommer.
Jag har vissa tända året runt men nu blir behovet av dem ännu större.
Jag gillar inte för mycket och för skarp belysning om kvällen hemma så då är det verkligen extra perfekt med mycket ljusslingor.
Det blir ett behagligt ljus av dem.
Denna ovan har jag i koppar men nu finns den i butiken även i silver.
Superfina.

 Kolla min lilla kompis.

Hon är sååå go!

Hon växer så det knakar också...


Om kvällarna när jag går och lägger mig så går hon också och lägger sig.

Sen ligger hon där tills jag går upp. Innan vi ska sova kommer hon och försiktigt snosar runt mot mitt ansikte med sin lilla blöta kalla nos, spinnande ljud och kittlande morrhår...

Hon sitter och trampar fram och tillbaka med tassarna och myser till max. För nu ska vi sova...haha... Sen gör hon exakt likadant på morgonen när jag vaknar. När klockan ringer eller om jag rör mig så hon förstår att jag är vaken, då kommer hon fram till ansiktet igen och försiktigt sätter hon sitt lilla ansikte mot mitt, spinner och trampar runt.

Alltså hon är helt ljuvlig och så rolig och charmig.


Ha en riktigt fin start på helgen nu!

KRAM!

💚

1 kommentar:

Myriam sa...

So nice little cat !