fredag 29 maj 2020

Försomrigt.

 
Fredag och försommarkänsla.
Hundkexen blommar vita och lupinera lyser upp längs vägarna.
Jag måste erkänna att jag såg först på instagram att hundkexen blommar nu...haha...det kändes ju för dumt...jag som bor så jag kan plocka dem på väg till postlådan...fast nu har ju inte ens jag tagit in posten på ganska länge så jag skyller på det.
Ja, jag är i en arbetsbubbla och det snurrar i 190.
Jag fattar inte att Olivia tar studenten om två veckor!
 
Ska beställa catering så fort jag vet hur många som kommer och dukning och annat har vi mest löst diskuterat men det löser sig.
Jag har ju bra rekvisita och så ska jag klicka hem en del och Olivia har i uppdrag att fixa en del i stan.
Vi ska nog lösa det.
 
Mest av allt hoppas jag på fint väder och glädje och lycka för studenterna som har avslut och sin stora dag i tider som dessa när allt är konstigt.
 
 
I år är ju inget sig likt eller som sig bör så därför blir man såå glad som förälder för minsta lilla som ändå får påminna dem om en student och den glädje den ska innebära.
Som en mösspåtagning och sommarklänning och träffa vänner från klassen.
Det är stort när alla bara fick gå hem från gymnasiet från en dag till en annan och inte ens ta farväl...
 
 
 
 
Igår kväll fotade vi denna nya fina vita blus/topp som har en skön creppad känsla och brodyr och fint avslut på armarna.
 
Den finns i nätbutiken nu.
 



 
Caliente pelargonierna som Victoria Skoglund tipsade om på TV4 Nyhetsmorgon finns nu i butiken.
 I begränsad upplaga.
Vädertåliga vackra och otroligt populära efter att hon gjort "reklam" för dem på TV och visade en sååå vacker bild på hennes kruka med just dessa från förra sommaren.
 

 
De finns i rött och rosa.
 

 
 
Eftersom det är Mors Dag på söndag så är öppettiderna dessa denna helg;
 
Idag fredag öppet som vanligt 9;30-17;30
Lördag 9;30-13
Söndag 10-12
 
Välkomna
 och jag önskar dig en vacker härlig helg!

Inga kommentarer: