fredag 8 maj 2020

Regnmätare groda trädet


 
Efterlängtade regnmätare som kom igår!
 
Hej hopp fredag!
 
 
Igår fick vi hem härliga blomster och dessa regnmätare som jag beställde för flera månader sedan men som blivit försenade pga av Corona krisen.
 
Nu finns de dock här och detta är en sprillans ny modell som är en groda som försöker föreställa ett träd.
Visst är den söt?!
 
Finns i nätbutiken.
 

 
Igår kväll tog jag mig en härlig promenad genom skogen och lyssnade på både läkaren/psykiatrikern Anders Hansen och sedan P3 dokumentär.
Finns så mycket intressant och bra att lyssna på.
 
Jag mötte tre rådjur, en människa och annars bara den exploderande maj grönskan.
Som frid för själen i denna konstiga tid
 för i skogen är allt som vanligt...
Och visst vill man att allt ska vara som vanligt...
 
 
 
Jag kände idag att en av anledningarna till att det är så himla skönt med helg nu är för att då hinner vi prata lite med varandra.
Vardagarna är ett stresshjul som rullar så fort så fort...
 
Så,
hoppas du njuter din fredag och må så gott!
 
Kram Mariette


Inga kommentarer: