måndag 11 maj 2020

Mellantid


Så blev det måndag igen efter en skön helg som dock inte innehöll riktigt allt jag tänkt mig...haha..ovanligt...neeeej...😃
Hade tänkt mig lite trädgårdstid men det får jag lägga på hyllan nu.
Måste dock försöka få ner alla olika fröer jag köpt inför denna sommar, högre ambition än så med trädgården har jag inte nu.
Fast denna vecka ska det ju bli lite kyligt tyvärr så ingen större brådska med att plantera solrosor, eterneller, luktärter, Cosmos osv. Nej det är helt enkelt för tidigt om vädret ska vara kallt nu i veckan...men man vill bocka av.
Jag gillar att få saker som ska göras gjort.😉

Jag bytte ut lite penseer i lördags för nu började de bli så höga och ramla omkull och lägga sig.
De som stått i uterummet har ju haft det så varmt och gött så de har växt så det knakat men de penseer som står ute är absolut inte för stora och höga ännu.

Nu är en sådan tid när folk fortfarande frågar efter penseer, slut!, och så frågas det efter sommarblommor som inte riktigt hunnit bli klara hos odlarna eller som det helt enkelt också är för kallt att sätta ut nu.
Det är helt enkelt en mellantid just nu.

Man vill mycket, man längtar efter mycket.
Men lite försiktig får man vara.💚


Grön Cordyline.
Hur läcker är inte den!
Brukar ju oftast vara vinröd/bruna men här alltså grön.

Finns förstås i butiken nu.

Bredvid en magical hydrangea.
(som skiftar i nyans över sommarmånaderna)


Denna nya palmbladsdekoration finns nu också i nätbutiken.
En lite mindre och spetsigare modell.


Så härligt väder vi fick i lördes!
Underbart!😍
Olivia och jag passade på att ligga i en varsin solstol en stund med ryggen in mot uterummet så man fick skydd från den vinden som var och då var det supervarmt.💛



Igår var det en del fix och planerande inför studenten.
Jag hann äntligen städa över huset (måste städa en gång i veckan på nedervåningen, skulle ju gärna städat mer men det hinner jag inte, men den där sköna känslan av att ha städat...ja den är underbar. En slags "jag har lite kontroll nu över livet i alla fall"...😂
(kan man inbilla sig då eftersom det ser ut så på ytan...)😊

Bakade en snabb enkel kaka, tvättade fem tvättar och tog mig en långpromenad framåt kvällen och lyssnade på P3 Dokumentär.
Så många intressanta avsnitt att välja på där.

Ja och så har jag ju fotat samarbeten.

Ett samarbete jag har på instagram just nu är för träningskläder.
Och jag lovar dessa träningsbrallor alltså...så otroligt otroligt mjuka och sköna och sitter så bra.
Rekommenderas!💚
De var till och med snygga med ett svart linne och till det en blommig tunika med skärp framåt kvällen,
 så från att vara träningsklädd så var man nästan lite festklädd...😍👌


På insagram finns alla detaljer och rabattkod osv.
Även min mamma blev sugen på byxorna.
Ja, ni fattar de var inte dumma))😊



Så fort man kommer tillbaka till jobbet så är det bara Corona Corona, men det är ju också för att jag har radion på här.
Alltså inget man blir glad av att lyssna på...

Nej tack och lov för Corona fria nyheter och positiva saker och händelser för de finns ju där också.

På helgen lyssnar jag inte på vanlig radio, tittar inte på nyheterna...
Och det är attans så skönt!
Jag lyssnar på musik, kanske kollar en intressant dokumentär på Netflix, eller en IQ befriande serie.😄
Sååå skönt!
Skönt när livet känns så vanligt som möjligt och det gäller att göra det bästa av det.

Majspirande gröna sköna hälsningar!
💚💚💚

Inga kommentarer: