lördag 2 maj 2020

Blått och sommarfräscht!


Hej lördag och maj månad.

Nu sitter jag här framför datorn en snabbis för jag vill ju visa denna superhärliga blus/skjortklänning som jag packade upp häromdagen.

Det var så att precis när vi skulle fota den så satte det igång att regna, men eftersom jag har lite annat att göra också efter jobbet, haha, så kunde jag så klart inte vänta utan "nej, vi kör"😃

Och det går ju inte att inte känna sommarkänslan i en blårandig skjortklänning eller vad säger ni?!💙

Den är heeeelt ljuvlig faktiskt och otroligt skön!

Lika fin att bära knäppt som oknäppt med linne/t-shirt under.
Även snygg att ha över en klänning i vitt...

Jaaa, mååånga möjligheter med denna.
Jag tycker den är superfräsch!
Till och med en regnig dag är den snygg...

Finns i nätbutiken.





Fina detaljer med knyte, knapp på ärmen om man vill vika upp den som jag har här, lite längre bak...
Material; bomull.


Igår var en ledig dag och det var välbehövligt.

Idag har jag jobbat som vanligt och jag vill verkligen säga tack till alla som tänker till nu och handlar lokalt och värdesätter det lilla vi har omkring oss.
Som månar om det och uppskattar det.
Som tänker efter att "ja vi vill ha våra små butiker kvar".
Det är liksom ännu viktigare nu när länder stänger sina gränser och vi alla måste ta ansvar och hålla avstånd och social distansering.

Jag tror och märker att många nu värdesätter en liten butik på landet ännu mera.
Det känns otroligt fint.

För mig är det drömmen att få bo på landet som jag gör, att ha friheten som kommer med det i natur, skog och vatten.

Jag har självklart efter jobbet hunnit min lördagsrunda i skogen som bara brister av klorofyll nu.
Det är magiskt.😍💚

Det är det på riktigt och det känns extra mycket i hjärtat just nu.
Att ha friheten och få komma ut är ju ingen självklarhet just nu för alla...


Jag hoppas ni har en första helg i maj.

Här blir det grilla idag och som förrätt blir det nässelsoppa.
Hjälp så gott!
Aldrig smakat det innan faktiskt men svärmor kom förbi igår med sin egengjorda à la Leif Mannerström.

Kram!
💙💙💙

Inga kommentarer: