tisdag 5 maj 2020

Här och nu och framåt...


Godmorgon tisdag.

Lite läskigt just nu hur dagarna rusar på för vi kan inte fatta beslut vi skulle behöva fatta.
Allt är osäkert och ovisst.
Jobbigt.
Jag har behov av att ha kontroll på saker och ting och det är omöjligt just nu.

Det är ju dock inte mycket man kan göra åt det hela...
Nej fy...detta elände som drabbat världen.
Jag tror jag hörde för mycket på radio och TV igår.
Jag borde varit ute lite i fågelkvittret istället.💚
Det får inte bli för hög corona dos om dagarna. 

Drömde inga roliga drömmar om detta inatt heller.
Nej, idag ska bli en lite ljusare dag.


Denna härliga bomullshandduk med fransar och i fint blått och vitt är en nyhet i nätbutiken.

Sommar, sol, bad och hav kommer med stormsteg mot oss och en härlig handduk som torkar lätt i vinden är aldrig fel eller hur?!😊💙

Jag har precis klickat hem ett par nya träningsskor.
Som de slits! Det är alltid att mina får hål på tårna och att snörena slits av, men det är lite svårare att byta ut tyget på tårna än skosnörena.
😂
Köper alltid Asics sen flera år tillbaka då jag tycker de är de absolut bästa skorna.
Och det är väldigt smidigt att just kunna klicka hem.
Just nu har jag mindre behov än nånsin att åka till butiker,- jag har fullt upp med att stå i min egen och sedan behöver jag den andra lilla tiden som blir över på hemmaplan.

Som en kund sade igår;
I dessa tider med Corona antingen går man hem och blir permitterad och får en heeel del tid över, eller så jobbar man meeer än nånsin!

Ytterligheterna i detta har väl aldrig varit större än nu.


Ljuset i maj är speciellt...


Bra för själen med dansande kvällsljus och hoppet hittas i den stilla vilsamma solen...


Stråväskor.
Älskar dessa!

Och denna är också ny i nätbutiken.

Såg ni på "Vem bor här?" igår på SVT?
Ett av hemmen tillhörde en inköpare av blommor/växter och vilket hem de hade!!!
Wow såååå vackert! Jag älskade allt! 
Hela stilen var så galet snygg och så alla dessa stora fina växter de hade i sitt hem.
Kände igen en del detaljer jag säljer själv här i min butik men det var så inspirerande!
Jag ville bara se mer och mer!😊
Oj oj oj, då tänker man när man ser såna fantastiska hem att hur tråkigt har man det inte hemma själv egentligen..?!😄
Blev sugen på att ha mer växter på piedestaler/små bord.
Får klura på det.
Sen hade de också parasoll som var "stråparasoll", åh så läckert....
På tal om stråväskan här då..haha...lite långsökt men jag älskar denna stilen och känslan som det materialet i olika former och stilar ger.
Naturligt och fint mot allt!
Hann se snabbt att de hängt upp två stråväskor i hallen under en avlång stor spegel.
SNYGGT!!!


Långskjorta, väska och Tine K speglar allt från butiken.


Lite bilder från uterummet...
Där hänger spegelgirlanger och de senaste blanka kulorna även de på tråd.
Vackert att blanda.


En av de nya favvo ljusstakarna.
Självklart med strådekoration bakom.😍😉
Rekommenderas verkligen att blanda in detta material i inredningen för en varm levande känsla.
Sen om det är i form av korgar eller mattor, lampor eller väggdekorationer osv det spelar ju ingen roll.
Lite skön somrig avslappnad känsla blir det i alla fall.



Allt gott till dig.

Kram Mariette

2 kommentarer:

Anna W sa...

Håller med dig... tycker med att det är påfrestande situaiotn vi befinner oss i.. Jag är ju riskgrupp så det är inte mycket social kontakt man har. Ja, digital då..

Såg med programmet och hem 2 och 5 var ju SÅ fina igår!!! Älskar det programmet.. Ha ha ha, ja jag sitter ju även hemma och jobbar hela dagarna vilket gör att man ser ALLT och vill ändra både här och där ;-)

Ta hand om dig!
Varm kram Anna

Tulipa sa...

Hej Anna.

Ja jag förstår att du är extra försiktig! Med all rätt!! Det har verkligen respekt med sig...

Just att sitta hemifrån o jobba gör nog att man ser mycket man vill ändra och fixa med hemma...haha...ögonen vandrar iväg lite från jobbet emellanåt kanske...
Jag är mest i ett stadie där jag inte hinner och orkar, jobbet får ta min tid nu så jag är så tacksam när jag hinner städa och fixa lite för det är viktigt för mig.

Stor kram till dig!