tisdag 12 maj 2020

Jordgubbskruka och dumma misstag.


Det blåser kalla vindar och en morgon som bjöd på hagel...
Inte vad man önskar i maj men bara att hoppas på bättring.
Förr eller senare har vi det varmt och gott igen.

På tal om längtan efter sommar och sommarvärme så tycker jag det är dags att ta fram dessa fina jordgubbskrukor.😍
De är så söta!

Perfekta att ha på ett bord då de är låga och det är lika fina att plantera något blommande i som något helgrönt eller varför inte grått, silverfall, som jag gjort här.



Som en sagojordgubbe i krukform.
Finns i butik och nätbutik


Ibland undrar man hur man kan göra så dumma saker...

Mitt tips till er är att inte göra detta;😂

Gå inte och lägg dig på kvällen och tänk nu ska jag använda min nya handcreme som står på bordet i det totalt mörka sovrummet.
Bredvid står en brun utan sol creme som aldrig används men som råkat hamna bredvid handcremen av misstag och har samma storlek och form som handcremen.

Sagt och gjort.
Cremen plockas upp i mörkret, öppnas och smörjs in på händerna.
Den luktade dock inte så värst gott tänkte jag...(och brun utan sol cremer luktar aldrig gott)
Blev lite besviken där på min nya "handcreme"...😄
Men jaja.
Händerna smörjs in och jag somnar.
När morgonen kommer så är min första tanke;
Men vad fasen, HUR ser mina händer ut?!!!
Och då fattar jag att jag smort in händerna med fel creme och har nu då bruna flammiga händer.
Alltså, sååå dumt!😂😁

Just händerna ska man ju dessutom tvätta extra noga efter att man använt en brun utan sol produkt för att det inte ska bli ränder och missfärgningar, men jag tog en rejäl klick istället.
Bara att köra på.😏😆

Ja det blev inte vackert kan jag hälsa så ställ ej en sådan creme bredvid en annan och sedan smörj in dig i mörkret med.
😇
Tur jag inte gjorde samma misstag med en ansiktscreme...haha...då hade man fått sjukskriva sig eller nåt))

Kram
💜

Inga kommentarer: