onsdag 20 maj 2020

Kristi Himmelfärds helg.


Äntligen en solig morgon!
En känsla av värme i luften och solgnistrande gröna blad.

Igår kväll när jag gick en runda så såg jag att bokbladen frusit!
De hade blivit bruna av kyla och hängde ledsamt...
Inte alla bokträd dock men väldigt många.
Kan inte minnas att jag sett det innan faktiskt.

Redan onsdag idag och liten "helg" imorgon eftersom det är Kristi Himmelfärdsdag så då har jag stängt i butiken.
Fredag och lördag ordinarie öppet.


Helgen som var gick i ett nafs och vi hann i alla fall åka iväg och handla lite inför studenten.
En väldigt mysig och fin helg trots regn och rusk och rena aprilvädret i mitten av maj.

Måste säga dock att gnistan försvann lite när jag kom till jobbet på måndagen sedan och den evinnerliga kylan fortsatte obarmhärtigt och den sätter ju käppar i hjulet för mycket...

Och så detta eviga Corona prat på radion som inte gör en människa munter.
Vi får alla kämpa på...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det får inte bli för mycket av det där pratet för man orkar inte lyssna på bara elände.
Kanske skulle sluta spela radio i butiken...😊(det är dessutom inte gratis att göra det när man har butik, du får betala för hur stor butik du har...visste du det?
Det visste inte jag innan men så är det, inget är gratis...no surprise)

Det var nästan "skönt" att det kom en annan snackis emellan i helgen som det pratats mycket om.
Ni kan nog gissa vilken...
Ledsamt visserligen men det händer mer än corona eländet.


Ni som vill handla men inte vill gå in i butiken, ni vet väl att ni kan ringa och beställa och sedan swisha?
Smidigt för den som inte vill besöka butiker och så kan man bara plocka upp det utanför.




En utav veckans nyheter är denna fina vas som också är en ljuslykta.
Två användningsområden, så bra!😍



Populärt i butiken är Klintas doftpinnar.
Här en favorit;
Rabarber & Vanilj

För den som gillar ordning och reda är snöre på gjutjärnshållare praktiskt och fint!
Här nya gjutjärnshållare groda som finns i nätbutiken nu.



I korgen har jag Tvillingsporre, Diascia.
En söt sommarblomma perfekt för amplar och balkonglådor.


Hoppas du har det bra och njuter av maj.

Kram och på återseende!
 💙

Inga kommentarer: