torsdag 30 april 2020

Vitsippetider och vår vackra vår!


Hej på självaste Valborgsmässoafton.
 
Ruskväder har vi idag ännu så länge och sommarkänslan från förra veckan ligger på paus.
För min del har jag tänkt varenda dag att jag ska försöka skriva på bloggen precis som jag gör på instagram, men i dessa Corona tider räcker tiden så dåligt till och jag jobbar och sliter. Man får inte ligga latsidan som liten småföretagare om man vill överleva.
 
Igår fick vi en låda med så fina nya kläder.
 
Denna brodyrblusen är helt ljuvlig...
 
 

 
Efter stängning for vi en snabbis upp till Kvarnen i Knäred och fotade denna blus.
 
Nu är det våra vackra vitsippstider och den långa sommaren ligger framför oss som ett oskrivet blad.
Visst är det härligt att tänka på.
Något att vara tacksam över.
 
 
Jag är tacksam att jag får ha min butik öppen.
Att ni kommer och handlar.
Att ni stöttar och väljer en liten butik.
 
Utan kunder ingen butik. Det är ju inte svårare än så.
Och i dessa tider känns det verkligen fint och bra att kunna handla in och göra nya beställningar på varor som känns rätt och jag tycker behövs till butiken.
Som lite snygga nya kläder i bra pris, trädgårsdetaljer och inspiration till det...
Igår fick vi hem härliga blommor igen...
Min blombil kommer måndagar och torsdagar men eftersom det är en helgvecka igen så kom han igår istället för idag.
Det är extra roligt när blombilen kommer nu i dessa utplanterings och trädgårdstider.
Finns så mycket fint och utbudet växer ju för varje vecka nu när värmen och sommaren rullar sakta framåt...
 
 
Många fina detaljer på denna blus!
 
 
 Här en annan ny fräsch blus i rosa.
 


Finns i nätbutiken
 

 
 

 
De populära fågelbaden är också nya, igen i butiken.
 
 
Finns i två storlekar.



Ok, jag hade kunnat skriva en massa mer men måste helt enkelt jobba på med annat nu.
Mycket att hinna innan öppning...
 
Önskar dig en fin valborg och så ses vi snart igen.
 
Kram Mariette

Inga kommentarer: