lördag 16 april 2016

Somriga detaljer.


En fin vecka på inredningsfronten har det varit.
Guldkorn och efterlängtade varor som dimpit ned  gör ju dagen till lite extra skimrande av inredningslycka.

Igår eftermiddag kom somriga detaljer jag väntat på...

Och jag måste nog säga att detta är den allra finaste drömfångaren jag sett...


Stora pärlemoskimrande platta snäckor och en cirkel av grovt natur rep gör den riktigt riktigt vacker...

Olivia såg den på långt håll när hon kom gående över gräsmattan och jag hade hängt upp den på väggen i uterummet...
Mamma vad fin den var...
Och ja det är den verkligen!



Dekorationsbollar i keramik i svart/vitt.

Snäckor i rosa och vitt där varje snäcka är speciell...


 Vindfångare med samma vackra snäckor som i drömfångaren...

(Finns i nätbutiken.)




Hej där!

Idag hänger ett grått dis över himlen och regnet är där och lurar, Men luften är alldeles mild och stilla och det är lätt att få lust till en massa projekt som ligger och väntar.
Ja de där projekten tar aldrig slut när man har hus och trädgård, det är bara tiden som inte räcker till.
Den eviga tiden som lätt blir ett gissel.

Har en liten ambition att även baka denna helg.
Vi får väl se hur det går med det.

Odlingslådorna ska rensas och sen fixas med gödsel för att förberedas inför sådd.
Lite ny färg har de också fått.
Från slitet faluröda till blänkande svarta.
Älskar när jag kan bocka av på min tankelista.
Älskar att få fint.
Finns det något bättre (jo så klart det finns men det är en lycklig känsla när det känns som att man har koll och ordning på sitt liv).

Och så klart ska det lördags grillas.
Det är ju bestämt sen "länge".

Sen får det regna eller vad som.

Så är det bara nu bestämt.

Bästa lördagen önskar jag Er!

1 kommentar:

Meta sa...

Hihi snäckskalsmobiler har jag haft en gång i tiden tänk att allt kommer tillbaka.
Ha det gott och njut av regnet det är bra för växterna
Kram Meta