fredag 1 april 2016

Fri frakt och det dåliga mammasamvetet...


Så blev det april och en stor sol lyser på himlen denna fredag.

UNDERBART!

Idag kör vi fri frakt på sjalar och smycken i nätbutiken.
Erbjudandet gäller fram till midnatt och du gör så här...

Frakten går per automatik in på 69:- men när du kommer till kassan så väljer du alternativet HÄMTA HOS TULIPA så ställs frakten på 0:-.



Bling bling från Lo-ika.








Sista dagen på påsklovet idag.
Jag har det dåliga mammasamvetet...
Jobbat hela veckan...
Men vad ska man göra...

Det är verkligen inte självklart att kunna vara ledig och göra något med sina barn så fort det är lov.
Ibland känns det som att det är bara det som det pratas om.
Vad man gör när det är lovledigt.
Men det man inte gör för att man inte kan, det pratas det mindre om.
Tror inte jag är ensam om att inte kunna hitta på saker på ett lov.

Sen ska väl också tilläggas att ibland är det nog mer jag som har känslan av att man måste "hitta på" något.
Frågar jag de jag har hemma så försäkrar de mig om att det inte gör något....
Men jag får ändå dåligt samvete...
Dåligt samvete för att man jobbar och "inte gör något".
(men det är ju det man gör!)

Varför ska man jämt dras med det där dåliga samvetet...
Bara alla mår bra så är ju ändå det det allra viktigaste.

Ja det var lite tankar från mig denna dag...

Hoppas ni får en härlig sooolig fredag!

Många kramar Mariette

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Heeej söta du!
Ja, nog känns det igen... Å då kunde jag ändå ta semester igår o odag, men igår hade jag så mycket jag var tvungen att fixa hemma...
Det är inte alltid lätt att få en balans o dåligt samvete har man nästan alltid för att man inte känner sig tillräcklig...
Men vi gör ju egentligen precis så gott vi kan, eller hur.
Så tror jag inte heller att dina barn mår dåligt för det. Vi måste ju jobba för att kunna vara lediga emellanåt, eller hur.
Ta det lugnt o ha en riktigt fin helg!
Kramar Anna