torsdag 7 april 2016

Lite Lindex.


Häromdagen blev jag lite sugen på att kolla in den där Sienna Miller kollektionen för Lindex som är på tapeten nu.
Ja nu blev det faktiskt inget inköp från den kollektionen (jeansen som jag störtdiggar som är flares, vida nertill med hög midja, har jag redan från annat märke och jag älskar dem och blusen jag var lite sugen på fanns inte i min storlek), men det blev lite annat smått och gott, till barn och till mig.

Något som jag föll var regnjackorna Lindex har i sin vårkollektion nu i serien från Holly & Whyte.

Nostalgivibbar på dem! Påminner om sådana man hade som liten i rejält tyg och raka modeller med luva.

De hade flera fina färger att välja på men för mig blev det en vit.

Ett litet tips om ni går i regnjackeinköps tankar...




Regnjackan på...
Idag har det kommit den ena skuren efter den andra...


Våren i kruka...


En regnig kväll i april när fåglarna sjunger för fullt och dammen ligger spegelblank och stilla...



Idag har jag börjat röja lite rejält ute i antiken...
Så nu är både det ena och det andra upp och ner där ute men så skönt när man tar ett lite större städgrepp och inte bara duttar lite här och lite där.

Jag tror det är vårvibbarna som inspirerar till att fräscha upp och fina till det.

Den svarta vackra urnan från House Doctor är idag ny i nätbutiken.

God torsdag!

1 kommentar:

Meta sa...

Visst behövs det städas både här och där när solen lyser in och skvallrar om hur dammigt det är. och såå glad och nöjd man är sen.
Ha det gott och hoppas vi slipper använda så mycket regnjackor i vår.
Kram Meta