tisdag 19 april 2016

Om att utvecklas och fundera...


Så här skrev jag igår kväll på instagram;

"Något som varit otroligt viktigt för min butik och för dess utveckling har varit bloggen. Genom den har jag kunnat nå ut till så många som sedan hittat till Knäred. Jag är otroligt tacksam för möjligheterna den gett mig att kunna gå i den riktning jag velat. Att kunna förverkliga drömmar inom butikens ramar. 
Butiken vi hyrde, blev butiken vi köpte, som blev fortsatt blommor, en massa mera inredning med varumärken jag drömde om, en egen länga med antikt och så blev det även en nätbutik.
Vi hamnar väl alla i funderingar av bra eller dåligt emellanåt... Jag har funderat på mycket sista tiden kan jag säga...Både dagar och nätter har jag tänkt. Jobbet har varit dygnet runt har det känts som...
Men som med mycket är det genom tider av tvivel man möter något annat. Jag är i en fas av förändring och insikter men jag tror också det var tid för det. Jag brukar inte skriva några längre rader här på instagram men ikväll känner jag tacksamhet för vad jag har och faktiskt jobbat hårt för.
Men jag har inte gjort det ensam. Och för det vill jag säga TACK. Ni vet vem ni är"


Och jag fick så fina underbara kommentarer på det.
Jag måste säga att jag blev jätterörd, till tårar...



Vad är nu allt det här kanske du tänker?

Jag vet inte riktigt. Jag har bara ifrågasatt väldigt mycket sista tiden. 
Det handlar inte om att jag ska sluta med butiken eller någonting sådant.
Jag har haft min butik i 18 år (!) och jag går till jobbet sex dagar i veckan. Det kanske inte är konstigt när man ifrågasätter, utvärderar och funderar på fortsättningen och vad kan jag utvecklas av och med...
Livet är inte en räkmacka på en motorväg i 190 på en raksträcka som aldrig tar slut...
Livet är en väg som svänger och förändras och ger nya intryck.


Vissa dagar skriver jag bara kort, ytligt. Ibland lite mera personligt och ibland ännu lite mera känslor.

Jag känner att för att bloggen ska hålla och vara något värd så handlar det om att dela med sig till en viss gräns, men att det ändå är viktigt just ATT dela med sig.
Att vi alla bara är människor och ingen är bättre än någon annan.
Och varje dag defintivt inte är "Todeloo så kul  det är jämnt", men vissa dagar är precis så.
Förbaskat sköna och härliga och perfekta.

Det finns alltid två sidor av allt.




TACK för att ni hänger en stund här hos mig då och då.

Det är jag oändligt glad för.

PS;
De vackra trädgårdskloten är från Eldgarden och finns i butiken (nätbutiken under morgondagen).

Kram

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mariette! Jag vill tacka dig för den finaste bloggen av alla! Med alla dina vänliga ord,de fantastiska recepten du så ofta lägger ut,din inspiration och din fina blandning av vardag och fest får du mig att må bra,helt enkelt! Vilket oerhört arbete du lägger ner på såväl blogg som instagram förutom ditt andra arbete då!!
Din butik har du format till något utöver det vanliga så du är värd all uppmuntran du kan få. Vi är många som beundrar dig!
Vänliga hälsningar Lena

Lenas trädgård sa...

Håller med föregående talare! Fast jag inte besökt din butik...Eller läser på Instagram....
Men jag läser din underbara blogg varje dag och jag beställer ibland från din webbutik. Senast i förgår den fina hållare för snöre och en snäckmobil. Så snälla fortsätt berätta så mycket/lite som du vill för oss! Med din fina text och underbara bilder!
kram från ännu en Lena ... i Blekinge

Meta sa...

Jo du så här är det nog för alla oss bloggare mellan varven,Slutet på diskussionen med sig själv brukar bli att man fortsätter ett tag till.
Du har ju förmånen av att det alltid finns nåt i din närhet att skriva om Butiken och webbutiken.Det är så roligt att läsa allt du skriver och funderar över det känns så rätt allt och jag önskar verkligen att du inte tänker sluta Vi (min väninna och jag) har ju inte besökt din butik än Det låter så trevligt så vi kommer när det passar med vår resa.Just nu är det inget lockande väder att åka i men sol och försommar lär det nog bli och då.......
Ha det nu så gott
Kram Meta

Ekenäsliv sa...

Hej fina du <3
Tycker det är så fint att du delar med dig av dina känslor.
Har följt din blogg ett bra tag och gillar ju verkligen den och dig <3
Livet har onekligen sina ups and downs och det är nog inte så många som åker räkmacka egentligen...
Men du har verkligen kämpat för det du vill och det beundrar ag.
Ha en fin kväll o ta hand om dig!
Kram Anna

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Du ger en perfekt blandning av glatt och allvar. En proffsig nivå som ibland får bli personlig på ett perfekt sätt.
Du är så bra på det du gör.
Keep up the good work. Bamsekram från Petra

Karin - vackertnaturligt sa...

Var rädd om dig och gör bara det som känns rätt i hjärtat! Det är lätt att vara för duktig, att arbeta för hårt.
Kram