fredag 15 augusti 2014

Olsson & Jensen, en ständig favorit!

 
Vad är väl en bal på slottet?
Kan tro det inte mycket bättre är än att få njuta av det undersköna i
Olsson & Jensens monter...

 
För den inredningsintresserade är det förstås en dröm att gå på en mässa som Formex.
Att ha butik och få köpa in och välja och vraka är lite av en lyckokick kan jag säga!
 
Man blir smått salig av lycka när man får "tokshoppa" så mycket fint på en och samma gång! Sen att det inte hamnar i ens eget hem, utan det hamnar i ens butik det gör inte saken sämre för det är ändå saker Du "tar hem" och sen hoppas ska gå hem hos andra också. (Och så kommer förstås somligt med hela vägen hem, men det är en annan historia)
 

 
Möblerna i denna monter är som konstverk.
 
Alltid.
 
Detaljerna
 som utrycksfulla solitärer som talar sitt tydliga språk och glimrar alldeles lagom av skönhet och finess och egensinnighet.
 

 
Långhåriga skinn är ljuvligt fina...
 
 
Denna ombloggade lampa med träpärlor i taket är på väg till min butik så fort den landar på lager hos Olsson & Jensen igen.
Vacker?
JA.
Och otroligt snygg och tjusig.
 
Jag försökte faktiskt rätta till lampskärmen där till vänster för den störde mitt estetiska öga...haha.. men den ville inte samarbeta...och jag hade lite annat att göra än att piffa lampskärmar här hos dem så det fick vara så...tyvärr...
 

 
Glad!
 
 
Spegel som påminner mig om Italien resan vi gjorde i somras...
 
 
En av detaljerna nedan som är beställd...
Den stooora vita bysten,... Otroligt tjusig.
Älskar detaljer som inte kräver en massa annat utan kan vara för sig själv och sticka ut.
 
 
 
God morgon från Stockholm!
 
 
Jag insåg att jag hade en hel rad med bilder från en av mina favoritmontrar på Formex som jag bara ville visa er så de fick ett eget inlägg, Olsson & Jensen.
 Bäst så.
Jag har nämligen så många fler bilder så de kommer senare idag (hoppas jag). Då ihop med lite mera info om nya hett efterlängtade leverantörer.
 
Hoppas du kikar in igen.
 
Kram!


3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Ja, hjärtat slår ett par extra slag när man ser allt vackert!
Ha en härlig fredag!
Kram Anna

Carina sa...

Den vita bysten vill jag ha!
Hälsningar Carina (silvaudd):)

Designe sa...

ÅH så mycket fint! Va kul att få se eftersom jag inte hade möjlighet att åka nu! :) Härligt!