lördag 16 augusti 2014

Design By, andra efterlängtade inköp och tur på stan...

 
Design By
 
Fantastiska plädar och kuddar som verkligen är i ropet just nu på alla bloggar och instagramkonton.
 
Kommer till oss på Tulipa!


 Storsäljare till vänster och ny för i höst med leoprint till höger.
 
 
Hej på Er!
 
Här packas det upp, tvättas, skrivs ut orderbekräftelser och snurras runt allmänt med allt som ska göras men jag är bara såååå glad!
 
Glad för bästa semestern någonsin med resor och minnen för livet så nu är jag redo att ta tag i jobbet igen.
Bästa avslutet på semestern blev ju några dagar i vår vackra huvudstad och Formexmässan där liksom allting för oss som jobbar i denna branschen hänt/händer de senaste dagarna (slutar idag).
 
Det är så roligt att få komma dit, för det är verkligen ingen självklarhet man kan ju absolut handla hemifrån också, men det är all inspiration man får, alla nya leverantörer man kan hitta, inköp man inte gjort om man inte åkt dit och så förstås alla dessa möten!
 
Det är häftigt och något man tar med sig långt framöver.
 
Det blir nu några sista Stockholmsbilder med detta inlägg.
 
 
Vi tog alltså en runda ut på mässan även på torsdagen, fast det skulle vi inte egentligen...
Då fick jag beställt sånt jag inte kunnat släppa tanken på och nya leverantörer lades till inköpslistan.
 
 
Sen drog vi med familjen ut på stan.
Åt en sen lunch i Kungsträdgården och shoppade. Har en dotter som ville ha nytt inför skolstarten och hon hittade riktigt mycket så det var lyckat.
 
 
På kvällen åt vi i Gamla Stan och strosade runt...
 
Kan  säga att jag var väääldigt trött och sliten här...
Knappt kunnat sova de senaste två nätterna...
Det blir så mycket i huvudet av en mässa och sånt som sedan påverkar hela ens höst och vinter med beslut som ska fattas på bara någon dag...
Man blir trött av alla intryck, alla viktiga beslut och allt som snurrar och händer på en mässa...
 
Men det är lyckligt trött...
 

 
Erics favorittröja denna sommar!
Och många glada kommentarer får han för den också från likasannade och av landsmän till tröjan!
 
 
Kvällspromenad genom fina Gamla Stan...
 

 
Många mysiga små skyltfönster att kika in i...
 

 
Kulturfestival i Stockholm.
 
 
Jag som älskar Svenskt Tenn var glad över att hinna med en runda in dit under gårdagen.
Fullkomligt älskar deras färger och mönster.
Tidlöst vackert...
 
 
Så klart shoppade vi där))!
 
Så ja, jag summerar de bästa av dagar och ser nu fram emot en spännande höst i butiken med massvis av fint!
 
Hoppas ni fortsätter hänga med på resan!
 
Ha en fin lördag!
 
KRAM!


1 kommentar:

AnnaHelena sa...

Så klart vi hänger med! :-)
Nu blev jag också så himla sugen på att ta en sväng till Svenskt Tenn. Det var evigheter sedan jag var där! Ett favorit-ställe för mig, men jag brukar inte få så mycket bifall av barnen när de är med och jag förslår en sväng förbi där...


Kram // AH