torsdag 14 augusti 2014

Formex Soft Nordic



God kväll!

Klockan tickar snabbt när man har roligt.

Även idag blev det faktiskt en tur ut till mässan för komplettering på saker jag inte kunnat glömma och som jag inte hann få till order på under onsdagen.

Känns bra med alla spännande leveranser som nu väntar oss!
 
Eftersom jag har en del bilder från Formex så får jag dela upp det i två inlägg.
 
I entrèhallen på mässan finns det så gott som alltid en mycket inspirerande trendutställning.
 
 
Höstens och vinterns trendtema heter Soft Nordic.
 
Trenduställningen i sig är sedan uppdelad...
 
Jag har inte foton från alla stilar som presenteras men här kommer några från utställningen...
 
Raw Rustic Junction
 

 
Denna trend hämtar inspiration från all världens hamnar. Det är rostiga ytor, rå känsla och material med mycket patina.
Återvunnet glas och textil med textur och karaktär.
Starka färger som kombineras med mörka neutraler och blå toner i en vinterskala.
 
 
 
 
Dark Fragrance
 
Dramatik inom färgsättnigen!
Tyngre färgskala med ett överdåd och en lekfullhet.


 
 


 
Fortsatt mycket med djur...
På allt från tex krokar, prints, trofèer till vägg, animalprints i klädväg osv.
 

 
Här en liten hörna från
 Wild Wood
där Norden fortsätter att inspirera och där framförallt landskapet är den stora inspirationskällan.
 
Nästa inlägg blir det bilder från underbara montrar, leverantörer och jag ska även berätta om nya leverantörer vi bestämt att handla av... (finns redan info om en del av det på instagram)
 
Så mycket nytt jag ser fram emot och längtar efter!
Härligt att kunna ta in märken som är ens "drömmärken" och sådana man så att säga suktar riktigt mycket efter att få ha i sin butik.
 
Vi hörs!

Inga kommentarer: