lördag 23 augusti 2014

Adidas, Asics och en skön sensommarrunda!

 
Direkt från skogsjoggingrundan!
Svettig och attans så nöjd efter att ha sprungit och fått bästa feel good känslan i kroppen på köpet!
 



Löpartights Adidas.
 
Hej!
 
Lite solsken bjuder denna lördag på minsann! Inte dumt alls!
Jag var småfrusen och inte alls sugen att ge mig ut och springa efter jobbet idag men jag vet ju hur bra jag mår efter varje sån runda så det var inte att tänka på att inte sticka ut i skogen för en tur.
 
Och ja, det var bara såååå skönt!
 
Solen sken, det blåste en sensommarvind som doftade av höst, ljungen lös lila i vägkanterna och man blir bara så lycklig och får massvis av inspiration samtidigt som man gör kroppen och sinnet den bästa tjänsten!
 
 
Idag invigde jag även mina nya löpartights jag köpte när vi var i Stockholm förra veckan. Sprillans nytt från Adidas och jag rekommenderar dem verkligen.
Jag var ute efter ett par svarta långa löparbyxor men det fanns inte, jag vet att H&M brukar ha men deras har jag redan och jag ville ha en annan modell så det blev dessa och ganska coolt mönster konstaterade jag nu när det var dags att använda dem.
 
Jag springer för att jag älskar att springa, det har satt sig i kroppen som en evig längtan, men eftersom jag springer mycket har jag också upptäckt att bra träningskläder är så mycket skönare att ha på sig.
Liksom att skorna är A och O.
Bästa modellen för mig på joggingskor är utan tvekan Asics.
Har man börjat med dem finns det ingen väg tillbaka (och jag har testat andra märken på joggingskor!).
 
Nu ska jag njuta av lördag.
 
Kram!


4 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Verkligen coola byxor! Du är hur snygg som helst i dem! Och jag veeet att det egentligen inte ska spela någon roll - men blir man inte liiiite snabbare när man har snygga träningskläder...? Jo, jag tycker nog det i alla fall... :-)

Kram // AH

Ekenäsliv sa...

Coola tights!!
Jag fick i present av min man ett par löparskor och har börjat springa! Jätteskönt! Och så himla bra att man kunde prova ut ordentlig med proffshjälp i butiken. Det där med snygga kläder har jag dock inte kommit till än... Så det behöver jag skaffa. Nu är det inte så många som ser mig då jag springer runt halv sex på morgonen innan jag gör mig i ordning för jobbet;-)
Men en bra vana helt klart:)
Kram kram Anna

hemmahosagge sa...

Hejsan!
Fiina byxor :)) själv väntar min runda imorgon söndagkväll , tycker det är skönt att få Feelgoodkänslan i kroppen på söndagskvällen innan jobb på måndag istället för jobbångest som lätt kommer på en söndagkväll :))
Trevlig helg! / Agnethia "Agge"

Anonym sa...

Håller med, asics absolut bäst:)Inga andra funkar för mig heller. O snygga byxor, ofta är träningskläder så trista.