onsdag 27 augusti 2014

Enklaste kransen kan vara nog så fin!

 
Nu är det verkligen gyllene tider om man gillar att binda kransar.
 
Hösten är ju kransarnas bästa tid och det finns så mycket fint att knåpa ihop något av.
Jag tycker om att blanda material, men den enklaste kransen av ljung är nog så fin på sitt sätt.
 
Just nu när ljungen blommar som fält av lila ute i skogen och längs vägkanterna så måste man ju göra en sådan "klassikerkrans"...
 
Att göra lite höstfint ute känns helt rätt nu.
Sommarblommona har tagit mycket stryk av allt regnande.
 
Jag pyntade enklast möjliga hemma igår kväll vid dörren med vinrött högt gräs och lite äpplen.
Och vips blev det så mycket finare på det enkla sättet med en liten twist som jag gillar.
 
Jo då, även mannen i huset noterade att jag gjort lite nytt fint))!
De som bor i vårt hus är ju annars rätt så vana att jag grejar hela tiden så de brukar inte säga så mycket även om Olivia numera är mycket mer intresserad av alla fina grejer jag tar hem för att bla fotografera.
 
 
Idag har jag massvis att stå i, jo det har varit så sen semestern tog slut.
Massvis i nätbutiken, fina leveranser som avlöser varandra och så allt annat som ska göras på detta ställe.
Som att binda blommor.
För det gör vi ju också.
 
Tacksam för att jag kan leva min dröm här på "vischan", som någon så roligt uttryckte det *blink till dig*.
 
Nu kör vi onsdag!
 
Kram!

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Du gör verkligen sååå fina kransar:)
O du är lika söt på alla bilder <3
Ha en fortsatt fin onsdag!
Kram Anna

STENLYCKA sa...

Vackra foton och härlig inspiration som vanligt!
Måste bara sända dig en kram för det var så länge sedan. Jo då, jag lever men jag är inte så flitig med kommentarer.
Kram och allt gott till dig!
Raina