torsdag 15 oktober 2020

Smilla älskade Smilla och mera höstmode.

Vår lilla Smilla, vår charmiga busiga solstråle, nyss "fyllda 5 månader."😊

Hej torsdag.

Jag har ju ganska bra flyt här på bloggen nu tre dagar i rad.
Woop, woop på den.😀

Igår skulle vi fota denna nya snygga rutmönstrade blus och då kom hon som ett skott och ville leka...
Smillisen som jag kallar henne...
Herrejösses, ni vet kärt barn har många namn...
Man blir ju löjlig men när någon är så go så man vill äta upp dem typ, eller krama ihjäl dem...då blir det ju så.😂
Mest kallar jag nog henne Gummis, när det inte blir Smilla.😍 Förstås.

Hon växer så det knakar och musklerna sväller...😂
Fast hon är rätt så långsmal när hon inte blir upplyft så här för pusskalas.

Att det är mycket rutigt i höst har ni kanske inte missat och detta är lite skjorta över det hela fast det är en blus...
Snygg med ett linne under och löst och ledigt.
Så här är det med katterna.
Vi har ju två stycken.
Gamla Elsa och nya lilla Smilla.
Tyvärr är det så att gammeltanten Elsa inte alls är snäll. Hon var okej i början. Gick väl runt lite och smög i buskarna och blängde och kissade runtom för att markera att detta är mitt revir. Någon gång gav hon sig också på nykomlingen och skrattretande nog såg vi också hur hon härmade henne...det var riktigt kul att se...hur hon började hoppa runt och sprätta och fånga insekter och annat smått i luften precis sånt som roade Smilla. Lite som att "Se på mig jag kan också."😆
Men nu.
NU har hon blivit riktigt elak och det är ett stort problem.
Alltså jag var riktigt ledsen härom kvällen och bara kände att ska vi inte kunna ha bägge två...💔
Jag menar Smilla kan ju inte bli attackerad så fort hon går ut. Det är så det är nu. Varje gång de är ute bägge två så är det i princip en tidsfråga innan Elsa attackerar Smilla, helt oprovocerat. Smilla leker med sitt och Elsa anfaller när hon känner för det.
Ni vet säkert hur brutalt och hemskt kattbråk är..? Det skriks något fruktansvärt och det är hemskt hemskt att se...
När jag/vi hör att det händer, man är ju ofta inne själv då, så bara rusar jag ut det fortaste jag kan mot katterna och skriker! Skriker för att Elsa ska släppa stackars Smilla som kämpar för att försvara sig.
Skriker för att stoppa det hela som pågår och få Elsa att ge sig tills man når fram och kan handgripligen göra något, om det behövs.
Alltså det är på riktigt hemskt!
Jag är så rädd för vad hon kan göra med henne, hur hon kan skada henne...
Förra veckan blev hon riven över ansiktet och ja mitt hjärta blöder...
Häromkvällen haltade hon...det var då jag blev så galet ledsen och bara kände att ska vi behöva ge vår lilla älskling till ett nytt hem...
Nej, nej, nej,...det går ju inte. Vi hade blivit förkrossade...😔😔😔
Det är ett riktigt stort problem och även om jag fått veta någon nu som gärna vill ha katt, när vi pratade om problemet, så kan vi ju inte skiljas från varandra...
Den gamla katten hade tydligen gärna fått ett nytt hem också men man flyttar inte på henne...Hon hade aldrig gått med på det.😓
Och Smilla, ja vi älskar ju henne...
Det är så svårt med dessa djur man fäster sig så mycket vid.

Efter att hon haltade i måndes kväll så har vi nu i två dagar gjort vad vi kan för att separera dem. Inte helt lätt med katter för dem kallar man inte bara på som en hund...😊😉
Men så har vi gjort och det har känts så skönt att veta att Smilla är ute själv och hoppar och skuttar och leker och är glad UTAN risk att bli överfallen.
Sen efter några timmar får nästa gå ut..
De turas om...😊💗

Vi har ju haft två katter tidigare men det vara aldrig samma problem då. Det gick bra även om de inte var bästisar.
Kan det vara för att Elsa börjar bli för gammal och helt enkelt blivit en tjurarg tant som hon inte accepterar den nya katten...

Åh så jobbigt detta.
Om Smilla blir attackerad, den rädslan jag har när jag lyfter upp henne efter ett sånt slagsmål den är hemsk...Hur ska hon se ut...Blev hon allvarligt skadad...eller lät det värre än det var...

Ja, jösses...som jag älskar denna lilla katt min fyrbenta kompis,
och så har gammelkatten blivit ett monster mot henne...



En ny cement stjärna har också hittat in i nätbutiken idag...
Jag gillar att man med dessa stjärnor, liksom som de andra jag lagt in sista tiden både kan ligga och ställas.
Då är det ju så fint att fylla med mossa och ställa upp så syns stjärnformen extra snyggt.😍

Ha det bäst och kram från mig.

1 kommentar:

Unknown sa...

Usch det gör ont i hela mig att läsa om lilla Smilla❤️ Hoppas att det löser sig så alla får må bra...🤗