onsdag 7 oktober 2020

Adventsfunderingar...

Ljusstavarna som är så väldigt fina årets alla månader och årstider finns nu i en svart modell.
Dessa är helt nya för hösten och de har packats upp och fotats och finns i butik och webshop liksom de rostiga trogna favoriterna som vi tack och lov också fick en snabb påfyllning på.
De är helt otroligt populära.

Det man ska tänka på om vintern är att inte tända ljuset i ett fruset kallt glas.
Vintertid,
 om man vill tända ljuset, så värm först upp glaset till normal temperatur eller så förvarar du helt enkelt glaset inne tills det ska ut och tändas igen.
Lite höstpiff på den rostiga ljusstaven.
Mossa och ljung bundet med lite myrtentråd.
Varför inte om man vill piffa till det lite...😍
Granarna med avtagbar botten lade jag in i måndes i webshopen.
De sålde ganska omedelbart slut men nya är på väg.
Hoppas imorgon...då folk redan står på "kö" för att köpa dem.

Vi är många som blir inspirerade av advent och jul nu det märks tydligt på inköpen i webshopen.
Det är DET folk vill ha mest av allt nu.😊
Ny hjärtmodell adventsljusstake har också hittat in i webshopen.
Riktigt fin med sina mässingsfärgade detaljer.

Visst blir man glad av att pyssla, pynta, skapa och vara kreativ...
Som jag skrev innan i veckan...(elle två-tre inlägg ner...)
Jag kommer inte att ha pysselkvällar inför advent i år då det inte går ( i min mening tycker jag tyvärr inte det) eftersom man vid dessa tillfällen går runt och hjälper folk och man kommer då nära varandra.
Står intill varandra över samma arbete...
Vad är det för pyssel/kurs om jag inte kan hjälpa till som man ju alltid gör...
Vissa vill ha mer hjälp än andra och somliga är ju i princip helt självjobbande.
Det är väldigt individuellt.
Alla jobbar efter sin förmåga och vissa är vana och vissa har aldrig gjort en krans eller dekoration så nog krävs det att man hjälper till.
Och hur gör man det handfast när man inte kan ställa sig bredvid och göra det.
Nej, det är med lite sorg i hjärtat jag hoppar över i år men det är för allas våra bästa sen får ju alla andra som håller pyssel och kurser ordna det sitt på sitt vis.
Men i år tänker jag på hälsan främst.


MEN, pynt och material och inspiration finns det så klart i butiken precis som alla år.
Och så hoppas jag ni vill komma och pyssla igen nästa år.
Idag har jag sjukt ont i nacken, känns som värkande kramp så jag får försöka att inte sitta mer än nödvändigt här just nu och jobba.


Upp och hoppa med andra ord, en liten stund i alla fall.

Må så gott och på återseende.
💚

Inga kommentarer: