onsdag 14 oktober 2020

När man balanserar mellan höst och adventstankar...

Den här halsduken...
Ja den måste man på riktigt känna på för att förstå hur mjuuuk och go den är!
Lika skön som halsduk som sjal.¨
Och så klart i rutigt som är så inne i höst.
En klassiker för övrigt som aldrig går ur tiden men extra het i höst.

Denna höstnyhet finns från idag i både butik och webshop.

En hel del besökare från grannlandet Danmark har vi denna veckan då det är potatislov.
Det är knappast någon hemlighet att de gillar våra vackra skogar och vatten här runt Knäred.
Det är ofta man blir förbluffad så mycket danskar det kan vara här.
Faktiskt...😂
Jag menar Knäred är ju en liten plutt på kartan och kan vara ganska öde och stilla...
Ja rätt så ofta faktiskt...
Men, så är de plötsligt här och vårt lilla samhälle blir riktigt fullt av folk.😉
Hur härlig även som sjal att svepa över axlarna...
Jo, ljuvligt härlig.💗
Rekommenderas.
Passar ju liksom både till blus och jacka...😍
Och blir då nästan som en fin sjal...som man kan mysa i om hösten...
Dessa sålde slut direkt men är ombeställda.
De är så där i ögonen fallande fina...😀
Favoriterna mössen i olika skepnader och kläder och attribut har kommit till butiken i sina nya höstkläder för 2020.😍
Fina i julgranen, i lärkgren, trollhassel, i barnrummet osv.
Dessa har kommit i olika skepnader nu i några år så de kan man ju nästan börja samla på.😃
Den röda krukan med kulfötter i lite större modell.
Finfin till bla amaryllis, grenade stora julstjärnor osv.
Dukat med höst och ändå lite vinterkänsla i form av nobilis ris och hyacinter.
Den svarta duken är bara så snygg!
Läckert med det grafiska.
Dessa är blockprints tryckta och ett hantverk.
Så snygga.
Kan ni ana doften av hyacinterna...
Åh just dessa vita doftade sååå mycket.
Precis vad jag älskar.


Ikväll har jag lovat mig själv att inte jobba fram till läggdags.
Jag ska titta på serie och koppla av.
Håller tummarna för mig själv att jag lyckas.😉


Och redan torsdag imorgon och jag börjar bli sugen på att baka något med julens smaker...mmm...
Och dricka glögg...😊
Haha...får man ens tjuvstarta med glögg nu...
I smyg i så fall.😇
Men lite pepparkakskryddor och saffran kan ju i alla fall aldrig vara fel eller vad säger ni...😃
Måste hitta något recept jag blir frestad av med det att baka till helgen.

Kram!

Inga kommentarer: