lördag 3 oktober 2020

Året som öppnar upp för förändringar...

Välkomnande höstentrè med höstblommor, mossbågar och höstig stor krans...💚
Nere på gården vid vår antik...
Så.
En dimmig höstmorgon när bågen kommit på plats på det rostiga bordet nere vid antiken.
Mitt nya årstidsbord.
Jag kan säga att jag varit flitig med att fixa runt på det denna veckan i alla fall.
Det blev så fint och mysigt med bågen som vi klädde med en ljusslinga och så dekorationer till det med höstkänsla. Kanske en nyans av vinterdekoration i det hela också...
Så lätt att byta ut med vad man känner för dag från dag...

Välkomnande härligt blir det i alla fall.

Man kan ju lugnt säga att det är högsäsong för mig nu vad gäller pyssel.
Det är mycket som ska skapas och fixas med och nätbutiken har också tagit extra mycket tid sista tiden då det bara sagt poff där med alla beställningar.
Jag blir så glad att jag kan inspirera! På alla möjliga vis.
Men jag jobbar hårt för det också kan jag säga. Inget gör sig själv.

Jag brinner ju dock för att vara kreativ...det är det bästa som finns.💚

Men nu har jag också bestämt mig.
Det blir inget pyssel i butiken i år inför advent.

Ni är många som frågar och det är jag väldans glad för men årets situation med corona gör att vi väljer att hoppa över i år.
Det kommer fler år.

För även om jag minskar ner på antalet i en grupp som kommer och pysslar så kommer man ändå nära varandra och det är viktigt att tänka både på sin egen och andras hälsa.

Man kan alltid köpa pysselmaterial till advent i min butik och pyssla hemma om man vill.
Jag kommer att duka upp mitt pyssel gottebord i verkstan som vanligt och så kan man köpa från det om man vill hem och skapa.

Vi fick också reda på nyligen att årets julskyltning här i Knäred är inställd.

Vad innebär det...

Ska man själv ha öppet till första advent?
Ska man bara ha öppet på lördagen första advent?
Ska man ta fram julen tidigare, "allt" då tänker jag...och inte adventsskylta alls utan köra på som jag gör för övrigt resten av året med mitt ständiga fix och omändringar och säsongs fix...

Ska man helt enkelt göra "julmys fint klart" tidigare...

Ja...detta året öppnar upp för förändringar.
Höstmysets kvällar är ändå här nu med besked...
Ljusboxen som är så fin att fylla med vad som inspirerar dig efter säsong...😍

Må så gott.
Hoppas ni får njuta av en härlig helg!

Kram och på återseende!

Inga kommentarer: