måndag 5 oktober 2020

Kärlek & Fika

Hej på er.

För någon vecka sedan fick jag ett recept på en äppelpaj av en kund som han tyckte jag skulle testa och jag började då med att baka med fel socker...

Såååå...
Gör om och gör rätt.

Igår bakade jag den igen då alltså och med rätt socker denna gången.😊

Här kommer receptet;

Äppelkaka med rårörsocker

4-5 äpplen

2 dl vetemjöl
1 dl vetegroddar
1 dl rårörsocker
1-2 tsk stött kardemumma
100 g smör

Skala och skiva äpplena i tunna skivor och lägg dem sedan i smord form.

Blanda vetegroddar, mjöl, rårörsocker och kardemumma.

Häll blandningen över äppleskivorna.

Hyvla över smöret med osthyvel.

Grädda i 200 grader i ca 35 min mitt i ugnen.

Servera med vaniljsås.
Jag bakade i den nya fina paj/ugnsformen från Majas Cottage som vi fått hem till butiken.
Den fina svarta kökshandduken "Kärlek & Fika" är också från Majas Cottage och detta finns i både butik och webshop nu.

10% av intäkterna från detta går som vanligt till Majas hjärtesak Barncancerfonden.



Idag har vi galet många paket att packa och boka hämtning på efter helgen som gick i nätbutiken.
Roligt men det tar sin lilla tid...😊
Jag har just nu heltids tjänst vid datorn känns det som...😂


Ha en fin start på höstveckan.
💜

Inga kommentarer: