tisdag 13 oktober 2020

DIY kopparfärgade pumpor och uppdatering

Hej så där mitt i oktober...

Sen vi hördes sist har jag gjort en himla massa och framför allt jobbat. Så klart.
Vi har haft något slags rekord i nätbutiken och det är ju så roligt!
Men det är klart att det kräver sin tid.
Vi har ju samtidigt allt annat som vanligt i butiken.
Men jag är så tacksam att det inspirerar er det jag gör.


Förra veckan var jag på blixtärende uppåt landet men vilken tur att jag har ett bärbart jobb numera så jag kan jobba fast att jag inte är på plats.

Så när nya efterfrågade varor kommer till butiken fast jag är långt bort ...japp, då lägger jag in och fyller på och rapporterar hem om beställningar som ska packas.
Samarbete.😍
Och det är det min butik handlar om myyycket.
Annars hade jag aldrig hunnit det jag gör.
Ensam är inte stark.


Igår ägnades större delen av dagen åt just paket.
För paketpackning, speciellt krukor och konstoga former på varor det tar tid att få ihop.
Miiiinsta lilla extra utrymme ett paket tar, det tar fraktbolaget betalt för.
Skrymme, kallas det så trevligt.
Och det är mycket skrymme...😂
Men min mamma är bästa paketpackaren!
Jag fick ett inspirationsryck i helgen att det vore fint att ha kopparfärgade pumpor.

Köpte superbra kopparspray på Biltema, tips.😉Och så här läckert blev det.

Så nu har vi skimrande pumpor hemma hos oss.
Alldeles extra fint när höstsolen glimrar i dem...
Många fina nyheter har kommit hem till butiken och då får man klicka sig in i nätbutiken för att se dem.
Även på instagram har jag så klart senaste uppdateringarna på det hela då jag aldrig hinner med i den fart det går på samma vis här på bloggen.
Tyvärr, tråkigt men så är det.
Man önskar ju man räckt till allt hela tiden men jag är ändå glad när jag får, tar!, mig tid att skriva lite här för jag vill ju det också.
Jag vill ju verkligen det...

Glaskruka i stjärnform...
Så enkelt fin...
Jag satte två hyacinter i.
På en bädd av nobilis är de fina ihop med mina kopparpumpor just nu...

Ja, jag flyttar ju runt mina saker en del så vem vet, imorgon kanske de står någon annanstans...
Jösses vad många nätstjärnor vi packat och skickat...
Liksom granarna man fyller....
Det har varit tomteverkstad i blomsterverkstan...💗
Krukorna som tog slut ganska omgående....
Men just nu har jag en större variant på dessa.
I just den vackra glänsande röda...
Höstnyheter i klädväg har också kommit till butiken.
Denna blå blus alltså...
Den är såå vacker blå!
När dessa kort togs på kvällen hade jag varit uppe sen halv fem...😂
Så om jag ser trött ut...
Då vet ni varför.😊
Och denna härliga i höstfina färgen senap.


I helgen började jag ta bort alla mina sommarblommor och pynta med mera höst.
Visst blir man glad av att mötas av höstvälkomnande vid ingången nu...

Sommaren är över på riktigt och hösten har sagt välkommen till min tid.
Så det är bara att omfamna de mörka kvällarna och inne tiden som gäller nu.

Jag har börjat kolla på flera bra serier på Play innan det är sovdags.
Just nu vill jag bla tipsa om Utredningen på SVT Play.
Den handlar om utredningen och mordet på Kim Wall.
Man fångas av den...

Rolf Lassgård och Pernilla August spelar Kim Walls föräldrar, (om ni inte redan börjat kolla...).
Bara det är ju så att man förstår att det är en kvalitetsserie.

Idag skiner solen så vackert och jag ska fortsätta fota och beta av mail och beställningar.

Kram och på återseende.
💛

Inga kommentarer: