fredag 12 juli 2019

Ute i antiken just nu och ett par hängande vaser.


 Hej fredag och sommarkänsla igen!

Jag har denna vecka satsat på att fylla på med nya härliga och unika skatter ute i antiken och att städa och röja där ute.
Möblera, göra det lite extra fint...

Vissa saker hinner man knappt ställa ut innan det har hittat nya hem, och ofta är det just det som man tänker att " åh detta var fint" när man bär ut det.


Tog lite bilder igår och nu på morgonen.


Många fina glas finns det där ute...









Det mest spännande med loppis och antikt är ju verkligen att man vet aldrig vad som kan komma i ens väg...😊


Tysk kristall.
6 st fina champagneglas.




Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen.
Jag är så dålig på att skriva på bloggen nu och det beror på tidsbrist helt enkelt.

Hemma pågår badrumsrenoveringen för fullt (superroligt!) och varje kväll när jag kommer hem från jobbet medan jag samtidigt försöker laga någon slags kvällsmat så ligger jag och skurar i trappan upp till ovanvåningen för att vi inte ska få byggdamm och skit i hela huset, sen ut en runda på ca 45 minuter (måste få andas) och sen lite TV och sen natti natti.

Det hinns typ ingenting och huset gror igen och trädgården växer ifrån mig.😅

Ja, det är den känslan just nu.

Men det är väl bra ändå antar jag, man ska bara lyckas sänka kraven och önskan om allt man vill.

Och vilja det har jag alltid mycket av.😊
Jag har lite svårt att dra ner på tempot och bara vara...


Min rosenvial som växer vid turbinhjulet i trädgården är just nu så fin och levererar massor av rosa vackra luktärtsliknande blommor så jag satte lite i den hängande vasen här i fönstret.

Såå lite som behövs ändå för att ge en känsla av att någon lagt tid på hemmet.

Lite blommor räddar ofta det mesta.😍

Denna båge säljer jag i butiken.


Denna variant nedan är en sprillans ny nyhet från Madam Stoltz och den ska jag lägga in i webshopen under dagen.


Att hänga något fint i ett fönster ger ett lyft och en helt annan känsla när man tittar mot sitt fönster tycker jag.

Jag har en förkärlek för just vaser i fönstret.
När de hänger i en cirkel är de ju fina även all den tid man inte ens har något i dem.


Önskar dig en härlig fredag!

Kram Mariette

Inga kommentarer: