tisdag 30 juli 2019

I nya badrummet.


Hej.

Jag är verkligen urusel på bloggen nu.
Det är det där med tiden som spökar.

Senaste veckan har jag jobbat OCH  jag har försökt att vara lite ledig och njuta av det fantastiska vädret.
Tiden har gått så galet fort helt enkelt.

Helgen fick vi spendera i magiska Bohuslän med vänner och vilket väder.😍😍😍😍
Alltså sommar Sverige är svårslaget.

Jag tänkte lägga in lite bilder på den trippen sen men just idag ville jag mest bara säga hej innan det gått alltför lång tid.

Idag började vi dagen på sjukhuset i Halmstad, och nu ska jag ta tag i lite städning av hemmet som förfaller och sen ska jag iväg och jobba.

Vi har ju faktiskt bröllopsdag idag och borde ju hitta på något mera roligt 😌, men mannen har stuckit iväg på jobb så då gör väl jag det också.

Egenföretagare är sämst på semester.
😏

Det har ju också gått lite framåt i vårt badrum så nu har skåp och handfat kommit på plats och vi kan använda dusch, toalett och badkar.
Fast jag har inte hunnit inviga det))
Ja på den tidsnivån är det.
😅
Typ, ge mig riktig semester och tid!

Men.
Kanske hinner det nån dag))😂

Vi är i alla fall så himla nöjda med badrummet.
Dess värre saknas fortfarande två frontluckor här till badrumsskåpen men nu är de i alla fall tillbaka på HTH kök från semesterstängningen så man kan kontakta dem om det.
Sen när vår hantverkare kommer tillbaka från sin semester så ska handdukstorken upp, liksom krokar, handtag på skåpen osv.

Passade på att fota den nya tvålpumpen här i badrummet.
Den finns i nätbutiken nu.¨


Vår skiva här med handfat är 160 cm lång, i material Marmor Angel blank med specialvask från danska Kuma, så den har gott om plats.
 Och jag älskar nischen ovanför där man kan ställa ljus och fina flaskor...😉😍
Faktiskt min man som tyckte vi skulle ha vägghängd kran och nischer och allt det där...
Annars hade jag nog tänkt att "ja men det behöver ju inte vara sååå fint"😌😅.
Det blir ju mer "invecklat" att göra allt det där var väl mera min tanke, jag var nöjd "bara" att få ett nytt badrum liksom.😃
MEN, det är sannerligen det som är pricken över i med alla extra detaljer.

Vi bara njuter över att ha kommit så här långt nu!
Förra sommaren började vi med inköpen och nu är det nästan klart.
Overkligt, men underbart!

Ett nytt badrum har jag drömt om i så många år!


Ska också lägga upp lite före och efterbilder på detta rum sen tänkte jag.

Från början var det ju två rum detta.
Men nu,
ett stort härligt badrum.
(och ändå fick vi inte plats med bastu annars hade vi satt in det också...😊)


Ha det så fint och på återseende snart.

Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till erat nya fina badrum! Känner igen lyckan att få ett vackert badrum och även tänket runt omkring😀
Önskar du kunde få lite semester och njuta av det också😘
kramar Annika

Tulipa sa...

Åh men tack!
Ja det är verkligen en alldeles speciell känsla!
Man tittar och tänker, (och det doftar så nytt) är detta hemma hos oss...haha...

Så det får bli lite hemma spa någon ledig dag.

Önskar dig fortsatta fina sommardagar!

Kram Mariette