onsdag 3 juli 2019

Trädgårdsglimtar


Så här vackert var det i lördes morse innan jag åkte till jobbet.
Vindstilla och soligt.
Och man visste att en riktigt fin sommardag låg framför en...

Jag tog kortet, och sedan kom denna lilla familjemedlem knatande in i bild...


Notera att hon faktiskt redan är på väg in i bild på första!
(längs ner i högerkanten)
😊


I den varma hörnan på uteplatsen trivs Medelhavsäxterna och här står just nu mina solcellsburkar också.
Funderar på att hänga stråhattar i en samling på väggen inne i uterummet.
Denna från Madam Stoltz ska förstås vara med))
😊



Det verkar vara ett tacksamt år för rosor...
Här på lilla uthuset blommar Venusta Pendula, som för visso alltid är rikblommande, men så fin med sina ljus ljus rosa blomblad...


I år har jag fått så fin sallad!
Den brukar bli ganska tanig tycker jag men inte detta år.
Så all gödning jag lade i odlingslådorna i våras har tydligen hjälpt.😊


Honungsros och paradisträd.
Och en gammal glasflaska på en piedestal av sten som gömmer sig i grönskan.


Leverkusen heter denna milda gula ros nedan och bredvid bortanför blommar Goldstern...


Järngrodorna från Eldgarden är populära och nu finns även denna modell inlagd i nätbutiken.


Sitter fint i balkonglådan.
😊


Idag försöker jag baka fler kanelbullar inför lördagens kaffeservering.
Tar sin lilla tid och jag kom igång sent, på grund av olika anledningar som också skulle hinnas med...men doften, 
ja doften är oemotståndlig när de gräddas...

Bullar med kanel, kardemumma, mandelmassa, vaniljsocker...
Ja ni fattar...😋

Kom och fika på lördag!

10-16 är tiden som gäller.

Kram från mig

Inga kommentarer: