tisdag 16 juli 2019

Badrumstankar och en ananas salsa


Hej.

Igår när jag kom hem från jobbet så kändes det helt plötsligt som att badrummet började bli ett rum på riktigt!!!
Golvet var klart och färdig fogat (och väggar så klart, utom den ena kortsidan som vi inväntar mer kakel till var klart) och glasväggen till duschen hade kommit på plats, spegeln var uppsatt med belysning ovanför, badkaret var inburet...
Alltså det kändes helt magiskt!!!

Drömmen om badrummet börjar liksom bli sann.

Men ännu återstår så klart en hel del.😊

Är ni nyfikna får ni kolla insta story på mitt instagram där jag lade upp lite bilder igår kväll.

Och det som också känns såååå underbart är att badrummet känns så stort!
Det är lyxigt när man bara haft små badrumsutrymmen.

Klickade hem en handdukstork häromdagen annars är det mest små saker som behöver köpas in nu för att det ska bli "komplett".
Tror jag i alla fall.😌
Man vet ju aldrig.

Badrumsskåpen från HTH kök kom härom veckan liksom handfatet från Kuma men tyvärr saknades två frontluckor vid leveransen som jag fortfarande väntar på...
(hur svårt kan det vara att få fram två 40 cm luckor😌, 
ja kanske extra svårt i semestertider tror jag)

Dock är det definitivt så att det blev ett dyrare projekt än vi tänkt oss, men så är det väl alltid och när man väl gör något vill man inte snåla på vissa materialval och inköp som är viktiga för helheten.

Men,
 nu tänkte jag skriva ner detta lilla recept.😊

I helgen gjorde jag denna salsa som vi hade till grillat.
Fruktigt och fräscht med lite sting.


Ananas salsa

1 färsk ananas som tärnas
gräslök, efter smak
0,5 röd chili finhackad
0,5 lime, finrivet skal och saft
1 msk flytande honung



En fin tisdag till dig.
💚

Inga kommentarer: