måndag 15 juli 2019

Krans att hänga med kristaller.


En härlig somrig helg med en massa bad blev till en kylig måndag.
Jag har just nu virat en stor stickad sjal om halsen och försöker hålla värmen när jag ska göra jobb vid datorn.
Går sådär...
Kyla är inget för mig.
Idag kan man i alla fall konstatera att det inte var kjol väder utan "skor och sockar och byxor väder".
😌
Klätt mig helt fel med andra ord.


Vi har öppet precis som vanligt i butiken nu.
Men,
 nu är det ju verkligen semestertider.

Ringde ett stort företag i stan idag som man inte tror stänger ner helt men jo då, semesterstängt.

Alla har rätt till semester i juli.😉


I lördes gjorde jag denna hängande krans.
Jag använde vanlig stålring, finns i välsorterade blomsterbutiker, och på den hängde jag gamla antika kristaller, lite grå eucalyptus och små äpplen.
Dekorationerna hängde jag dit med silverbuljongtråd. (finns också i blomsterbutiker)


Kransen hänger i naturfärgat rep.

Det blev riktigt fint vid entrèn och det blänker så vackert i kristallerna...


Semesterpyssel kanske...?


En sån här krans får man göra när man har den upphängd, det blir lite väl knepigt annars att få till det och kristaller och pynt vill haka i varandra och det blir trassligt så mitt tips är;
jobba med den upphängd (i lämplig höjd fastsatt i en kedja och sedan hänger man den på sin slutliga plats när den är klar).


Jag har fått en ny doftfavorit på doftpinnarna från Klinta.


Japansk körsbärsblom.
Doftar ljuvligt.


Sen vill jag också passa på att informera om att dessa galet populära ljusstavar, som jag på bilden ovan stuckit ner i den ena krukan, är slut!
De kommer åter i september så då får man passa på om man är sugen på dem.


Ha en härlig start på veckan.

Med eller utan semester.

Kram

Inga kommentarer: