fredag 3 februari 2023

Vinter...



Idag fällde Kung Bore ut sina vintervita vingar och bäddade in oss...

Jag har alla känslor utanpå kroppen denna dag känns det som...
Det hoppet jag hade från det penicillinet jag fick, det har inte hjälpt mig. Idag är sista dagen och det är bara att konstatera att det är så...
Penicillinet räckte inte.

Nu blir nästa steg akut remiss och ta prov på vätska från ryggmärgen...

Sen får vi se...

Jag har borrelia fick jag veta i förra veckan.

Jag har känt ett bra tag att jag var sjuk.
Att det var något som var fel i kroppen.
Men innan man kommer så långt så man vet vad som är fel när man får konstiga varierande symtom så tar det ju ofta ett tag...

Läkarbesök, på läkarbesök...

Det var först när jag fick en "allergisk reaktion" för drygt två veckor sedan som det bestämdes att man skulle ta en massa olika prover på mig och som det då sedan visade sig vara borrelia.

Alltså har jag gått med det i kroppen ganska länge, (det var i somras som jag hade en liten fästing som aldrig gav några symtom då, ingen ring eller rodnad, inga andra symtom heller, jag kände mig som vanligt bara och fästingar är inget ovanligt när man bor som vi gör med skogen inpå knuten).

Så nu får vi se vad som händer...




Visst är vintern vacker men inget jag önskar mer av just nu känns det som...

Nej jag tröstar mig med tulpaner och spirande kvistar och hopp istället...


Vintervackert...

Idag unnar jag mig trevligheter, både eftermiddag och kväll.
Ett mysigt avbrott i vardagen behövs ibland och ger inspiration och glädje.

Trevlig helg.

Kram M

3 kommentarer:

Anonym sa...

❤️ta hand om dig

houseofchandeliers and vintage sa...

Det var länge sen jag var här. men vad tråkigt att höra, dessa hatade kryp. Går det inte att utrota dom.Önskar de kom på nåt virus som fästingarna dog av.
Krya på dig.

Tulipa sa...

Tack snälla för omtanken.