torsdag 9 februari 2023

Min nya favoritpodd.


När hände det sist att jag skrev två gånger på bloggen samma dag?!
Länge sen...länge sen...

Men just nu har jag uppenbarligen ett litet extra behov av att skriva och ventilera tankar och delvis känslor...

Så jag gör som jag alltid gjort, skriver när andan faller på.


Jag måste tipsa om min nya favoritpodd tänkte jag.😊
Det har bara släppts två avsnitt ännu så länge, men denna podd har redan seglat upp som nummer 1 på favorit topplistan för mig.😍

Syrran och Jag 
heter podden och det är Marie Olsson Nylander (från bla Husdrömmar Sicilien) och hennes syster Susanne som har denna podd.

Love it!

Precis vad jag gillar att lyssna på.💗

Och lite ointressant fakta...😊😉

Jag råkade se Marie på Väla i somras. Jag stod i en toalettkö och när en av dörrarna öppnades var det just hon som kom ut...😊
Jag blev nog lite starstruck faktiskt...😍😇
Så otroligt sagoväsen vacker och med den unika stil som är just hon så var det svårt att inte notera att det var just den Marie som dök upp...

Ja jag älskar allt hon gör och tar sig för.

Så det blir ett litet poddtips det.



Vårfina nya sjalar!
Sjalarna finns i blått och grönt och har lite vackert guldstänk i mönstret...




Idag var en speciell dag.
Jobbig. 
Och ändå med lite hopp inbäddat...
Någon som lyssnar och tar sig tid för att hjälpa mig och reda ut sjukdomssymtom...
Det är det jag behöver nu...hjälp och sjukvård.

När jag vaknade idag hade jag smärtor, stickningar och brännande värk runtomkring halsen, nytt symtom (!), och väldigt otäckt, och detta efter en natt som känts som med feber och en stark brinnande värk över ögon och stark hetta i hela ansiktet...jag upplever tydligt hur jag bara blivit sämre och sämre för varje dag som gått denna veckan...och det är så hemskt. Och oroligt...
Min kropp är inte den jag känner. Den har bara blivit sjuk...den ropar till mig; hjälp mig bli frisk från denna infektion!

Jag kan väl säga att jag bara väntade på att få komma till doktorn idag efter jobbet...
Och där blev jag så väl bemött. Precis vad jag behövde för att känna lite hopp och tro.

Fortsättning följer.

Kram M

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bara en tanke - kan dina symptom vara en biverkning av covid vaccin?
Hoppas du snart få veta. Krya på dig! Kram G.

Tulipa sa...

Alla tankar är välkomna...det är konstiga luriga symtom när kroppen reagerar som den gör... Jag testade positivt för borrelia när jag blev sjuk (även då hade jag konstiga och kraftiga allergiska symtom i en vecka innan penicillinkuren sattes in). Men när det visade sig att jag hade borrelia så skulle det behandlas och all fokus lades på den...
Även borrelia är ju en lurig sjukdom som kan ge många symtom och sjukdomstillstånd men nu anses jag tydligen färdigbehandlad för just detta, man kan bara ge doxycyklin penicillin i tio dagar fyra tabletter om dagen sen är det inget mer man kan göra, då är borrelian behandlad har jag fått lära mig nu... Så nu ligger fokus på att få bort det andra min kropp slår bakut mot. Det är så läskigt och konstigt...
Skulle man få värre bortfall och symtom i ansiktet av borrelian efter färdig penicillinkur kan man visst få en behandling mot det också men där är vi inte ännu...
Så utredningen om mig pågår...jag hoppas verkligen dagens medicin ska hjälpa, tio dagar ny kur som ska dämpa och lugna kraftiga allergiska reaktioner.

Tack snälla du för din tanke och feedback.

Trevlig helg.
Kramar M

Marina sa...

❤️