torsdag 23 februari 2023

På tal om blått...


Blått är flott!
Visst?!

Jag har alltid varit svag för just blått.
Men en gång bodde jag i ett hus som var så blått det bara kunde bli.
Vi snackar blå väggar, blått, golv, blått tak, blå köksinredning, blå sängar och lakan, blå konst osv!
Det var nog bara soffan som var vit...
Nja, det var lite mycket av blått även för mig...😂
Han som ägde huset var arkitekt och ingen vanlig man, nej han hade speciell smak och stil.
Och självklart körde han en (ljus)blå bil!😊
Hemmet var mörkare blått))


Visst är denna nya blå blus fin att tex sätta till vårens och sommarens vita byxor?!
Så fräscht somrigt tycker jag!💙😍



Halsband även det från butiken.

Det enkla är ofta det snygga...




Och så har vi ponchotröjan i kombination med den blå blusen!
Perfekt att dra över klänning, blus osv!
Passar året om.
Blusen har linnekänsla och är samma modell som i höstas fanns i lite andra nyanser. I vår har jag även köpt hem den i grönt som jag visat innan.

Klassisk tidlös snygg blus!😍




En fin torsdag önskar jag dig.

Här blir det läkarbesök, ett stort skåp ska lämna butiken, sorgbinderier ska bindas, det ska tas hand om nya blommor, paket packas och bokas hämtning på, nya varor ska fram...ja och en del annat...
Idag är det mycket.

💙

2 kommentarer:

Eva i Blekinge sa...

Hej, tack för en fin blogg och en en fantastisk butik. Följer dig och känner såå för dig och ditt arbete. Hoppas nu att du snabbt kryar på dig och får njuta av våren som nästan är på väg.Här i blekinge blommar det faktiskt för fullt. Här i min trädgård blommar cyklamen( tror det eller ej),snödroppar, tibast och trollhassel såå mysigt, nu börjar det. Följer dig med glädje,ha det så bra,kram Eva

Tulipa sa...

Tack!
Vad fint skrivet.
Så glad man blir för såna hälsningar!
Det betyder mycket, rader från er.
Roligt att du gillar att läsa bloggen och följer mig här.
Då blir man inspirerad att fortsätta skriva.

Kram och trevlig helg!