tisdag 14 februari 2023

Upp och ner och mitten av februari...


Alla Hjärtans Dag och jag har bundit buketter hela dagen...
Mitt i buketterna och blomstren kom det en fin liten leverans, alltid så roligt! Och det var bla denna poncho med vid halvlång ärm som blev så poppis när jag visade upp den i beige för några dagar sedan.😍
Så nu finns den även i svart!👏
Alltså ännu en färg som passar till det mesta och den är superskön, och så snyggt att dra över blus, tröja, klänning, osv!
Passar alla årets årstider.💗





Tulpanernas tid är nu...


One size
Pris 499:-



Helt galet att vi är i mitten av februari redan...
Jag fattar ärligt inte riktigt vart denna tid tagit vägen...Jag har ägnat mesta tiden åt att vara sjuk ju nu under ett bra tag så fokus har varit på det och jag har knappt hunnit längta så mycket efter våren...inte hunnit tänka så mycket på det alls... 
Jag har mest bara kämpat med att hålla näsan ovan ytan. 
Just nu idag mår jag mycket bättre. Men eftersom allt ändrar sig så snabbt i min kropp och tillståndet hoppar hit och dit så är det en dag i taget som gäller för mig just nu. Jag kan inte tänka för många dagar fram och vågar inte planera in något eftersom jag de sista veckorna har varit på stadiet timme för timme, må ok, må jättedåligt. Känna hopp, känna mig fruktansvärt sjuk och rädd...
Jag har inte känt igen min kropp alls, den har bara varit en sjuk människas kropp och där inuti var jag...
Fångad i en ny verklighet.


Ja det känns så konstigt allt...
Men som sagt, en dag i taget och med hopp om att bli frisk från allt som spökat i min kropp i flera veckor nu så hoppas jag att det ska vara mot ljusa friska tider...
Jag hoppas.

Idag är sista dagen jag äter min högdosmedicinering och sen ska jag börja trappa ner under fem dagar...
Vad händer då...vad händer sen...
Jag vet inte.
Doktorn vet inte. Det är bara att vänta och se och hoppas på det bästa.
Men visst känner man sig ganska nedbruten efter att ha varit dålig vecka efter vecka sedan slutet av november nu...olika sjukdomar där det ena lett till det andra och med konstiga symtom...
Innan jag ens fick diagnosen borrelia så visste jag ju att jag var sjuk. Men inte vad det var.
Jag sade så många gånger att jag känner att det är fel i kroppen. Jag känner att jag är sjuk men i vad...

Livet har sina upp och ner perioder och man får i alla fall nytt perspektiv och tankar under tider som är extra tuffa.

Det var dagens tankar från mig.


Hoppas du har/har haft en fin Alla Hjärtans Dag.

Kramar M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du uttrycker det så bra. När man är sjuk är det enda man vill att bli frisk. Klyschan som man kanske säger utan att veta vad det innebär. När man varit igenom det så får uttrycket en annan innebörd. Jag hoppas du får svar och rätsida på dina bekymmer med kroppen. Oro och smärta suger musten ur en.
Kram på dej❤️

Tulipa sa...

Tack snälla!
Ja visst får man perspektiv på saker när man blir sjuk.
Allt förändras.
Vad är viktigt och inte viktigt...
"En frisk människa önskar sig tusen saker men en sjuk människa önskar sig bara en sak och det är att bli frisk."
Och inför min födelsedag (vad önskar du dig när du fyller 50?) så blev det verkligen något jag sade extra många gånger...och menade från hjärtat; Jag önskar mig bara att bli frisk!

Kram Mariette