torsdag 9 februari 2023

Tankar och känslor...


Dessa bilder är från ett annat år men jag tycker de är fina och nu när vi närmar oss Alla Hjärtans Dag så bjuder jag på dem igen))😍


Jag hade jag så många planer, ja jag har det ofta, ni vet man ska hinna det, man ska göra det, man har inspiration till det, måste fixa med det osv...ofta har jag listor "att hinna"...
Men efter samtalet med den där läkaren i förrgår så gick verkligen luften ur mig...

"Du ska vara glad att du slipper komma hit. Du får söka tillbaka till din vårdcentral igen"

Hej då.

Jag blev sååå paff, ledsen, besviken...Jag hade satt allt mitt hopp till detta nu.
På att få behandling och bli frisk.
När jag ringer tillbaka till min vårdcentral och meddelar vad som hänt så blev de också väldigt snopna! Va, vad säger du?!

Idag ska jag till doktorn igen.
Och igår ringde jag till samma infektionsläkare igen och då sade hon att om jag har neuroborrelia så ska det läka ut av sig själv för den höga dosen av penicillin jag fått mot borrelia är det man sätter in.
Annars är det något annat fel...att man kanske måste ha remiss till neurologen, inte till infektion...
Alltså det är så jobbigt och ovisst...
Att vara sjuk och inte veta vad det är för fel och kroppen sänder ut en massa symtom och signaler...

Mitt blodtest visade positivt för borrelia och det är därför all fokus lagts på det.
Men min kropp har ju tyvärr inte blivit frisk trots behandling...
Det enda jag vet nu, det är att efter jag tagit mina sista piller med penicillin så har jag blivit sjukare och sjukare för varje dag...Så penicillinet har hållit tillbaka infektionen medan jag åt det men inte gjort mig frisk, och nu eskalerar det och det känns som jag ska brinna upp emellanåt och jag får avdomningssymtom och har ju även fått förlamningssymtom.
Min kropp skriker efter rätt hjälp!

Ja man får verkligen kämpa på för att få rätt vård i dagens Sverige...och just nu så vet jag aldrig hur jag mår från dag till dag...
Så ovisst och otäckt...

Det finns verkligen bara en enda sak man önskar sig när man är sjuk och det är att bli frisk...


Hoppas du mår bra där ute.

Ha en fin dag.

💜

3 kommentarer:

lisashus sa...

Stackars dej så jobbigt det låter! Att inte få den hjälp man behöver när man ber om det! Begär att få en annan läkare! Det har man väl rätt till har jag hört. Så här ska det ju absolut inte vara!
Kramar
Lisa

Anonym sa...

❤️

Tulipa sa...

Tack snälla för omtanken.
Vi har verkligen en jättebra läkare här i samhället, det har varit på sjukhuset jag stött på motstånd...tufft när man är sjuk och känner sig desperat efter hjälp.

Kram