måndag 28 oktober 2019

Vintertid.


Hej måndag.

Jo det var inga problem att hålla sig vaken på bion igår kväll...😉, som jag ju skrev att jag var rädd för...
Fick någon överskottsenergi så jag knappt kunde sova när jag kom hem istället.
Och livliga diskussioner om filmen i bilen hem i den kolsvarta regniga lövflygande första vintertids kvällen gjorde mig nog ännu piggare sedan också.
Två tredjedelar av oss tyckte den var jättebra medan en tredjedel hade lite andra synpunkter.😊


Nu är det sannerligen mörkt tidigt om kvällarna och jag vet att jag skrivit det förr men vad jag önskar att tidsförändringen ska försvinna...
Jag gillar inte alls att vrida klockan fram eller tillbaka, det påverkar mig löjligt mycket faktiskt.

Idag morse skulle vi upp tidigt för att köra min bil till Hässleholm så den var där innan det var dags att öppna butiken.

Sedan hem.
Hann gå igenom lite mail och plocka ihop beställningar, lägga en order och sen in till Halmstad.
För att hämta pappa som äntligen skulle få komma hem från sjukhuset.
Han och en massa mediciner.
💜

Nu dricker jag extra kaffe för att hålla ögonen öppna...😅😉
Och så gör jag mera gravsmyckning.


Här ser ni VACKRA pappstjärna "Snöblomma".
Alltså den är så sagolikt fin...

En stjärna man inte bara gärna hänger i fönstret utan också på väggen för den är så drömmigt fin så den är mer än bara en lampa, ja den är en dekoration också, sannerligen!


 Här är en annan favoritstjärna vi fått påfyllning av.


Misteln som aldrig vissnar...
Guldfärgad med små pärlor till bär.
Helt ljuvlig är den.


Pappstjärna "Eldig",
 ännu en otroligt vacker pappstjärna.
Dessa är som konstverk...



Sovrumsfönstret är konstant adventspyntat just nu...
😊
Och inte mig emot!
Byter ut lite efter vad som ska fotograferas.


Det mesta som syns på bilden ovan finns i nätbutiken.

Nu önskar jag er en god start på denna veckan.
Vintertidshej.😉

💚

Inga kommentarer: