fredag 18 oktober 2019

Fredagsmixat


Hej fredag!

Igen.😊 
Denna vecka har Äter igen varit sÄ mycket att stÄ i sÄ jag inte hunnit tÀnka pÄ vad det Àr för dag knappt. Livet har varit lite upp och ner samtidigt som det varit mycket med butiken.


AlltsÄ det Àr ju lite ironiskt att vissa mÀnniskor klagar och kritiserar nÀr jag lÀgger in adventsbelysning och liknande i nÀtbutiken.
Statistiken talar nÀmligen sitt tydliga sprÄk att det Àr adventsrelaterat och julinspirerat 95% av alla inköp i webshopen bestÄr av just nu.
Folk vill ha inspiration inför advent och eventuellt handla det som faller en i smaken redan nu.
Det Àr likadant varje Är.
Sen Àr det dÄ vissa mÀnniskor som beklagar sig över detta.

Men jag menar sluta följ mig pÄ sociala medier dÄ.
Ingen tvingar nÄgon att kolla pÄ vad jag lÀgger ut...
(jag hÀnger ju inte upp det i butikens skyltfönster direkt, det blir efter Allhelgona)
😂😃
Ja jag sÀger dÄ det...
Tusen tack i alla fall till alla andra som ger mig sÄ fina kommentarer pÄ insta och facebook och som verkligen ger positivitet!
Det betyder allt.

Det som Àr sÄ bra pÄ facebook och instagram Àr i alla fall att man kan blockera personer.
SÄ om det Àr det som ska behövas sÄ fÄr man ju göra det.
Trist men sant.


Hur fina Àr inte dessa paket?!
Jag Àlskar dem!
Köptes i Holland och i vĂ„ras och finns nu hos Tulipa i KnĂ€red.😊

Jag menar tÀnk sÄ mysigt att placera sÄdan hÀr under tex granen...
De Àr ocksÄ sÄ fina att lÀgga i ett fönster, pÄ ett sidebord eller pÄ golvet...
Passar liksom högt som lÄgt.

Finns i nÀtbutiken nu.




Paketen finns i tre olika storlekar.


Passade pÄ att fota denna nya fina gravlykta med batteriljus som har en liten fÄgel pÄ locket...
Vacker i sin enkelhet.


IgÄr tÀnkte jag att jag skulle försöka ge mig ut i skogen innan det blev för mörkt sÄ jag gick ivÀg innan det skymde för mycket.
Skogen var sÄ otroligt glödande lysande gyllengul i den disiga regntunga seneftermiddagen...
NÀstan lite trollsk och mystisk av dimman som lÄg i luften och bara löven lös i det grÄ...

DÄ, kommer helt plötsligt en Àlg utlufsande...
Ja alltsÄ man blir sÄÄÄ stÀlld...och paff.
Jag har mött Àlg förut men det Àr ganska lÀnge sedan nu och man rÀknar ju ÀndÄ inte med det...

Som tur var sÄ brydde den sig inte om mig för de har verkligen respekt med sig.
Lite rĂ€dd blir man Ă€ndĂ„ och man tĂ€nker "ja men ge dig ivĂ€g nu...och var finns nĂ€rmsta trĂ€d man skulle kunna klĂ€ttra upp i...😂"



Idag har vi fÄtt pÄfyllning av favoriter som sÄlt slut direkt nÀr vi fÄtt hem dem.
Bla detta hjÀrtat...

Ska fylla pÄ det i nÀtbutiken snarast.
💚

Trevlig fredag!

Kram Mariette

💚

2 kommentarer:

Anonym sa...

Strunta i de elaka kommentarerna! Jag tittar alltid pÄ din blogg och insta för inspiration till kommande sÀsonger, du pyntar sÄ himla fint och dÄ lÀngtar jag bara Ànnu mer :-) SÄ jag sÀger bara: Kör hÄrt! //Jennifer

Tulipa sa...

Åh men tack snĂ€lla du!
Tusen tack!!!
SĂ„ glad jag blir.

Kram!