lördag 5 oktober 2019

Oktober mixat.


Kära Oktober,

en vacker höstlördag med gyllene löv som skimrar i solen är vad du bjuder oss på idag...💛💛💛


Jag hade bilen full med julsaker när jag kom till butiken idag.
Lasta av.
Lasta in blommor och jord.
Köra iväg och plantera.

Lasta av krukor och jord och säckar.
Lasta in saker igen som ska med hem för att fotas.

Ja, lite så kan det också se ut bakom kulisserna.


Dessa supersöta små hjärta som man kan fylla med lite mossa, kanel, stjärnanis eller vad man nu vill kom till butiken häromdagen.

Jag älskar ju allt som man kan pyssla med,
Litet som smått.



Återbruk.

Kottekransen är faktiskt från förra året!

Jag har bara satt dit nya äpplen och stuckit in rostiga löv...

Alla kransar behöver inte "kastas" utan kan faktiskt kompletteras när säsongen för just den kransen kommer igen.


Det glittrade av frost en dag i veckan en tidig morgon så nu har jag smugit in dessa frostiga blomsterflingor med pärlor i nätbutiken.
Fina att hänga på en vas som jag gjort här, att hänga i fönstret, att hänga i kvistar, i granen när det blir dags, att dekorera ett fat med ljus och blommor osv med...


Fram med fantasin och kreativiteten!




Idag tänkte jag att vi skulle grilla för sista gången detta år.

Jag måste verkligen också plocka in trädgårdsmöbler och bära in krukor med olivträd, fikon osv...

Min trädgård är annars ovanligt höststädad och fin i rabatterna så det känns som att jag är i extremt bra fas där!💚
(jag har fått superhjälp med detta!😊)


Lite helgfint på glasbordet.


Här har jag den långa kopparbatteri ljusslingan som är så användbar.
Även den finns i webshopen, någon kvar...


Lite äppelpajbakning ska det också bli denna helg.

Jag hade inte en tanke på att det var kanelbullens dag igår...😂, men det verkar många ha superkoll på!
Jag tänker nog mest på mina blommor och grejer jag))
Det blir lite uppenbart såna dagar när det toksnackas om kanelbullar.😃

Nu önskar jag dig en härlig helg!

Kram!

Inga kommentarer: