torsdag 24 oktober 2019

Gravsmyckning, granar och hjärtan...


Hej i oktoberdagen.

Här är det brist på inlägg, åh jag får lite dåligt samvete...
Jag har ingen brist på bilder och inspiration för det har jag i "överflöd" denna tid på året det är så mycket man kan skapa och pyssla med men det tar förstås tid.
Och det är bristen på tid som gör att bloggen blir lidande.

Vi har haft galet mycket i nätbutiken och det samma som inspirerar er på nätet ger ju ringar på vattnet i butiken.

Kort och gott.
Jag har ingen brist på arbete.
Tur är väl det.

Nu är det ju också snart Allahelgona helgen så fina gravdekorationer ska också skapas...



Julrosor...
Visst är det något speciellt med dem...
😍


Hyacinterna vi fick hem är verkligen kvalitet.
Stora maffiga och mycket doft.
Vissa hyacinter är ju i princip doftlösa numera, till de som är känsliga för dofters glädje förstås.

Jag är dock otroligt glad för hyacintdoften...det är som ljuv musik och glädje.


Fotade dessa nya galet fina fågelmatare till nätbutiken nu nyss när solen kom fram.

Så skönt när den vill lysa för helgrå dagar kan man verkligen känna sig trött så här års...
Då är det nästan bara bra när mörkret sen faller för då övergår det från bara grått till mörkt/mysigt med skimrande lampor och tända ljus.😊
Ja så känner jag.
Grå dagar är inte min melodi helt enkelt.




Dessa hjärtan har varit otroligt populära.
Vi har fått beställa hem flera omgångar nu och visst är de fina...


Detta står i en kruka på mina föräldrars trappa som bor bredvid butiken,
Jag passade på att fota det när jag tog en kvällspromenad.
😊 


Här en annan ny ljushållare med rejäl "fot" att sticka ner i underlaget.

Den heter "Stjärnblomma".
Visst är det ett vackert namn...


Sätt dem i en oasis eller i en planterad grupp...


Vi har ju också haft gransuccè sista tiden vilket gjort att vi packat så mycket beställningar och här är en annan liten modell som också är så fin att hänga i en större krans!
(kolla bild för det på mitt instagram)


Annars är det väl så där just nu...
Vi kämpar på...
Min pappa som också hjälper till med mycket här i butiken ligger fortfarande på sjukhuset och nu är han flyttad till hjärtavdelningen i fortsatt väntan...
Vi som redan hade fullt upp får nu ännu mer fullt upp när hans sysslor plötsligt blir våra.

Jag kan säga att jag också fasar för allt granris som ska huggas till julens alla granar som ska tillverkas.
Ja herrejösses...

Vad har man gett sig in på.

Det gäller bara att ta sig igenom.
På något sätt.

Ja det blir nog bra.
Får vi hoppas.

Man får alltid hoppas på det bästa.
Om livet vet man aldrig något...

Kram
💜

Inga kommentarer: