söndag 3 december 2023

Nominerad till årets Lussekatt i Hallands Posten...


1: advent.
Snön ligger vit och lätt.
Granen glimmar och söndag morgonen gryr i vinterskrud.
Katterna och jag är ute och kör in ved i mörkret.
Skottkärran rullar genom snön och allt är tyst och stilla.
Vitt och vintervackert.
Mina vedvantar är fulla av stickor och flisor och inne väntar kaffe och brasa.
Någon vill ha burkmat och springer extra snabbt så snön yr upp i backen mot huset.
Vi har vinterpälsarna på oss.
Djur som människa.
De och jag, tillsammans här hemma.
Världens bästa mot ensamhet.


I helgens Hallands Posten hittar man Vincent.
Nummer 9!

Så roligt att han blivit en av finalisterna som juryn utsett att få vara med och tävla om årets Lussekatt!
😻



Gå gärna in och rösta på vår lille hjälte Vincent...på hallandsposten.se så hade vi blivit glada!
🌟💙🌟

(Men vi tycker det är superskoj att han blev en av de utvalda av HP;s jury för det är så många som skickar in!)


Lyckan över att få finna och ta hem honom igen den är fortfarande stor.
Motsatsen vill jag inte ens tänka på.
Jag hade letat fortfarande...



Skärmdump från Hallands Posten...


Ha en fin 1:a Advent.

Idag är butiken öppen 14-18.

Vi har julskyltat och pyntat.
Bjuder på glögg och pepparkaka.


Kram Mariette
🌟

 

Inga kommentarer: