söndag 10 december 2023

Julhälsningar från veckan.


Några bilder från veckan...

Snön föll så mjuk fin och fluffig...
Bäddade in oss i en vintervärld och fixade julkänslan...

Här nere vid antiken...
Som ett julkort...


Jag gjorde många tomtar denna veckan.
Tomtarna med skägg säljer bäst men några tomteflickor säljs så klart också!
Vissa köper både tomtefar och tomtemor...😍🎅🎍


Julkransar av olika sorter har det så klart också bundits.


Vår gran lyser så vackert välkomnande...
Jag hoppas den är till glädje även för alla som kommer gående rundan om kraftstationen dessa vinterdagar...
Den syns på långt håll ståtlig som den är.🎄🎄🎄🎄🎄


Jag fick också upp en julkrans hemma utanför vår dörr denna veckan...

Så mysigt fint med en julkrans! 

Ibland tar det dock tid innan jag tänker på mig själv när det gäller det...
Ni vet skomakarens barn...😊


Mina två antika Lucior har kommit fram...
Detta är den ena.
Det är tradition att de ska fram strax efter första advent...
(inte till advent😉)

Idag har jag rullat köttbullar och bakat saffranssnittar.
Eldat och myst med katter...
En dag jag behövde efter en jobbig vecka...


Juliga hälsningar
💖

Inga kommentarer: