lördag 23 december 2023

God Jul!


Fixar lite med juldukningen till imorgon...

Har griljerat skinkan. Paketen är inslagna.


Hann även med en vintrig promenad när mörkret föll och isen gnistrade över december lördagen, dagen innan en julafton skulle börja...

Otroligt vackert vinterväder idag....✨⛄

Inser också att jag nog är ganska ensam om att inte titta på Bingolottos uppesittarkväll...😂

Idag har vi haft en fin dag i butiken.
Så tacksam för alla som handlar hos oss.

Imorgon Julafton har vi öppet igen.
10-13.


I år blir juldukningen i blått, vitt, gult och guld.




Häromkvällen stod jag och väntade på en kall perrong på ett Öresundståg.
Med det kom dottern som startat från södra Frankrike tidigt den morgonen.
Tåg upp genom Frankrike...
Sedan gick planet från Paris klockan 18 till Kastrup,
 och 22;35 var hon i Laholm.😍
Det blev en bamsekram,-
och jag tyckte inte alls hon var klädd för vår kyla här hemma...😊
Men nu är vår konstnär från Frankrike i alla fall hemma ett tag.
Så himla mysigt.💖


Jag har fått binda så många fina julbuketter denna veckan...
Lyx att få frossa i blommor...


Och här sitter min lille kille och beundrar julgranen...😂😻

GOD JUL!

Hoppas vi alla får fina fridfulla dagar.


Kram Mariette
💗

Inga kommentarer: