söndag 31 december 2023

Gott Nytt År!


Nu skulle man ju summera sitt 2023...
Men jag har inte hunnit, eller kanske mera närmre sanningen inte orkat...

Det som slår mig mest nu idag när 2023 närmar sig sitt slut och är inne på sina sista skälvande timmar, ja det är ändå tacksamhet...

2023 var året när jag blev sjuk.
Det har varit ett helvete periodvis.
Livet tog paus på många sätt...
Jag har levt på mediciner. Läkarbesök och undersökningar har avlöst varandra...
Det är lätt att tappa hoppet och då behöver man någon som säger att det kommer att bli bra.
Ger mig hopp när det känns som att smärta och värk inte har ett slut...

Idag årets sista dag har jag inte stoppat i mig en enda värktablett, ännu, ska tilläggas...,"bara" kortisonet...
Såna dagar är hoppfulla för mig.
Då vågar jag tro att 2024 är året jag kan få bli frisk igen.

Jag hade aldrig orkat utan det stöd och hjälp jag fått.
Min butik hade varit stängd...mycket...
Men nu har jag inte behövt stänga för jag har bästa hjälpen och jag har kunnat jobba efter mina egna förutsättningar många gånger.

Jag känner en enorm tacksamhet för så mycket detta år, 2023...
Som tex...
Att jag fick fylla 50, att jag fick se vår son ta studenten, att jag fick åka på livets resa till Frankrike, att vi fick rädda vår katt!
Att jag har en familj som älskar mig och som jag älskar.

Ibland är det svårt att se tacksamheten för att den skyms av mörkret.
Men när himlen sen ljusnar, om så bara för en dag då och då, så blir den desto större.
Tacksamheten.

Det känns som att det är Ordet för mitt 2023.
Tacksamhet.

Att vara tacksam för en dag utan smärtor är något man inte förstår förrän man vet.

Om livet har man mycket att lära.
Och man vet inget om framtiden det är det enda vi vet...

Men om sina önskningar Det kan man veta.

Och min högsta önskan för 2024 det är att få bli frisk.


Nu ska jag byta om för nyår.
Måla läpparna röda och fira nyårsafton.

Jag ser framemot 2024.
Och hoppas på,...
 nya äventyr, bättre hälsa, att min butik ska få fortsätta blomstra.
En massa härliga träningsstunder, bad i mängder, god mat, skratt.
Att min familj ska få vara frisk.
Kärlek, tro och hopp i massor.






Gott nytt år till oss alla!

Kram Mariette

4 kommentarer:

Marina Egmyr sa...

Gott Nytt År 🥂

Tulipa sa...

Gott Nytt År!

Kram

Eva i Blekinge sa...

Gott nytt År, kramar från Blekinge

Tulipa sa...

Gott nytt år!

Kram Mariette