tisdag 5 december 2023

Mitt i kylan...


Dessa julpysslande möss dansar snabbt ut ur butiken just nu...

Jag har ju inte visat några bilder från julskyltningen...tiden kom emellan, men det är ju inte för sent ännu...
I alla fall så blev det julskyltning och jag har haft några dagar när jag mått sämre.
Akupunktur har jag också hunnit med och ett av förra veckans jobbiga, att värmepumpen lade av blev fixat igår av en VVS kille, äntligen.
Som jag kämpade förra veckan...
Det var inte roligt, mitt i kylan, mitt i stress med allt med butiken...och sen att jag blev sämre...
Ja det var en hård vecka.
Det var det verkligen.
Vissa nätter var jag upp för att försöka starta om värmepumpen flera gånger per natt tills jag insåg att det går inte...den orkade 1,5 timme...
Det var grus i ögonen sedan när det bara var förmiddag...
Och så klart har alla inom VVS mycket att göra när kylan slår till...
I alla fall så blev jag prioriterad eftersom det var lite av en katastrof...Som tur var så fick vi igång pelletspannan så pappa hjälpte mig att passa den...Och sedan när den nya cirkulationspumpen kom så blev den installerad igår.
Jag kan numera en del om HP larm och LP larm och roster och brännare och pellets och sprit och motorer och omstarter och allt vad det är...😂Jag kanske kan starta en ny karriär inom VVS...😂
(eller inte...😃😉)
Jag är dock fortfarande orolig efter förra veckans pärs och sprang upp i natt bara för att kolla så inte värmepumpen stannat igen!
Jag är livrädd att den ska stå och blinka rött igen...

Ett hus blir otroligt snabbt nerkylt när värmen stannar och det är tio minus grader ute...det är fruktansvärt hemskt...

Man känner sig liten och ensam...




Husen...♡♡♡♡♡




Ljusstakarna med skogens vänner...
Underbara...
🌳



Gjutjärnsunderlägg med värmeljus hållare för varmhållning av grytor och kastruller...
Bla perfekt till glöggen...
Snyggt och tidlöst.
Klassiskt och elegant.
Och himla bra!😍




Nattlampa som skiftar färg när man rör den...
Så söt!


Nyheter i webshopen som jag lagt in idag.

Ha en fin fortsättning på veckan.
💚

Inga kommentarer: