lördag 16 januari 2021

Vilken vecka det varit!


Skönheter till väggen.
Stämningsfulla lampetter med spegel och hållare till kronljus...
Nyhet.




Veckan som gått.
Den har varit tuff med utmaningar. 
Jag har kämpat på.
Gråtit lite...Varit förbannad.
Envis. 
Allt som man måste vara när det är kaos och out of control och ändå, det måste lösas!

Men nu är i alla fall den nya mobilanpassade nätbutiken igång och den nya kassan jag "kämpat" för i ett halvår med evinnerliga mail, telefonsamtal och total soppa är också igång!
Hurra!!!!
Jösses så många sömnlösa nätter jag haft över detta.
Att stampa på samma fläck och man får inte kontakt med de som ska ge dig ett avtal, med de som ska upprätta det osv osv...
När jag fick veta detta i juli trodde jag aldrig att det skulle bli en sådan lång process.
Men alltså. Nu är jag där att det är klart!
Faktiskt värt att fira ändå och klappa sig på axeln.

Så nu är det små justeringar man upptäcker efter hand i nätbutiken som kvarstår så jag får det som jag vill ha det.

Konstigt ändå...
Att detta halvår av väntan och kamp för att reda ut det nu faktiskt nått sitt mål.

Pust alltså.
Det är nu man ska ramla ihop i en liten pöl då eller...😉

Så,
 kontentan av det hela är i alla fall att den nya
MOBILANPASSADE webbutiken är klar och så även den nya Klarna versionen till kassa!
Så galet skönt så man kan gå vidare och fokusera på annat.


Vintertäcket över vår jord är som en saga och de skimrande trädgårdskloten har fått snöhattar.

Jag tittar på dem och njuter av vintern (mitt i längtan av våren)
Och så funderar jag över vad som driver en vuxen människa att skriva en riktigt elak kommentar på mina sociala medier.
När jag skickar ett meddelande till personen (som jag inte följer och jag vet inte vem det är och jag vet inte vad som är fel!), då svarar hon inte när jag undrar vad felet är och varför hon är "besviken,
och jag ber henne kontakta oss i butiken så vi kan reda ut varför hon är arg...
För det är hon.
Jag skriver också sedan ut i en kommentar till henne, när hon inte svarar på detta meddelande, och ber henne att kontakta oss så vi kan lösa problemet.

Inget svar.
Och hon blockerar mig.

Jaha...

Varför har man behov som medmänniska att vara offentligt elak?
Jag förstår det inte.
Jag vet ingenting om detta!


Och jag står som ett frågetecken...

Men, jag har skrivit det förr och jag skriver det igen.
Om det är något jag lärt mig under alla år med butik så är det att jag kan aldrig vara alla till lags hur mycket jag än försöker.
Det är sorgligt men sant och oundvikligen en del av livet.

Men ändå.
majoriteten är ju snälla, vanliga, positiva, sprider glädje och tack och beröm och bara kommer och handlar och inspireras människor.
Tack tack alla ni för att ni finns.


Det är inte lätt att driva butik i pandemi tider. Det har väl alla förstått.
Vi är beroende av att ni kommer och handlar.
Att ni vill och vågar komma och handla.
Jag är så tacksam för alla er som kommer till oss.
Men tro mig, inget kommer gratis.
Inte för någon av oss.

Så tack, tack alla fina kunder från botten av mitt hjärta utan er är min butik inget.


Så om nu  någon ska låta sitt hat välla ut och inte kan berätta varför så förstår jag inte varför man ens från början tar upp det.

Klaga på det som klagas skall och sedan är det bra.

Nej.
Tack gode gud för alla vänliga människor i vår värld.






 Kram från mig.
Eller jag borde eventuellt skriva styrkekram.💜
(även du som läser kanske behöver just det,
en styrkekram!)💜

1 kommentar:

Anne sa...

Styrkekram til deg! Det finns 'bullies' overalt, dessverre.